۰ نفر

آیا کسب و کار شما نیاز به سئو دارد؟

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۱۱
کد خبر: 529232
آیا کسب و کار شما نیاز به سئو دارد؟

امروزه تمام کسب و کار‌ها وارد دنیای اینترنت شده‌اند و صاحبان هر فروشگاه کوچک و بزرگ یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کرده‌اند. در این بین افراد دیگر برای خرید اقلام مورد نیاز خود مجبور نیستند مسافت زیادی را طی کنند و با ساعت‌ها بازارگردی و پاساژگردی آرامش خود را به هم بزنند. به همین دلیل مسائلی از قبیل سئو و بهینه سازی سایت‌ بیشتر از قبل اهمیت یافته‌اند. همان‌طور که فروشگاه‌های خرید حضوری برای بازدهی بالای کسب و کار خود تبلیغ‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند، فروشگاه‌های آنلاین نیز به تبلیغات مخصوص خود نیاز دارند که در بخش سئو مورد بررسی قرار می‌گیرد و دامنه بسیار وسیعی دارد که در حوزه فعالیت افراد متخصص این حوزه قرار می‌گیرد.

سئو یک محبث بسیار گسترده و جنجالی است. در واقع می‌توان آن را علمی دانست که شامل مباحث عظیمی در رابطه با تکنیک‌های بهینه سازی سایت است. به همین دلیل به آن علم بهینه سازی سایت نیز می‌گویند. در این مبحث می‌خواهیم به بررسی نیازهای هر کسب و کار به بهینه سازی سایت بپردازیم. در ادامه به این نتیجه می‌رسید  که چرا کسب‌ و کارهای اینترنتی به بهینه سازی نیاز دارند. امروزه شرایط فعلی جهان این گونه ایجاب می‌کند که بشر به سمت دنیای اینترنت و دنیای مجازی سوق داده شود. بنابراین برای صاحبان کسب و کار‌های مختلف در هر حوزه ای داشتن یک سایت اینترنتی لازم است اما تنها راه اندازی سایت کفایت نمی‌کند. هر چند که راه اندازی یک سایت نیز خود به تخصص بالایی نیاز دارد و باید زیر نظر کارشناسان آن انجام شود.

بنابراین اگر شما صاحب یک فروشگاه آنلاین و کسب و کار اینترنتی هستید که به تازگی سایت خود را افتتاح کرده‌اید و یا مدتی از راه‌اندازی آن می‌گذرد ولی همچنان بازدید زیادی ندارد، سایت شما به بهینه سازی نیاز دارد. در واقع وقتی سایت بازدید نخورد یعنی عملاً کسب و کار شما از رونق افتاده است و فروشگاه اینترنتی شما بازخورد مثبتی دریافت نکرده است. این مسئله تنها یک دلیل دارد و آن هم این است که سئو سایت شما به خوبی کار نشده است و به بهبود نیاز دارد. تصور کنید در هر لحظه میلیون‌ها کاربر نیاز خود را از طریق موتور جست و جو یا گوگل سرچ می‌کنند و طبیعتا سایت و محتوایی که در صفحه اول گوگل بالا می‌آید را باز می‌کنند. گوگل در واقع یک دنسر است که سایت‌ها را بر اساس سئو  آن‌ها در صفحه خود بالا و پایین می‌کند و اگر سایتی به خوبی بهینه سازی شود رتبه بالایی کسب کرده و در صفحه اول قرار می‌گیرد.

گوگل یک موتور جست و جوی جهانی است و به هیچ سایتی بی‌اساس و پایه رتبه نمی‌دهد. بنابراین اگر سایت شما در گوگل رتبه بالایی داشته باشد، کاربر و مشتری هدف به آن اعتماد کرده و تجربه کاربری آن افزایش می‌یابد. در نتیجه بازدید از سایت شما افرایش می یابد و کسب و کارتان رونق می‌گیرد. بهینه‌ سازی سئو سایت شما این امکان را برایتان فراهم می‌کند که علایق مشتری را بسنجید، مطالب و محتوای سایتتان همیشه به روز بمانند و شما را مالک یک برندینگ معتبر کنند. بهینه سازی سایت یک استراتژی بلند مدت برای فروشگاه آنلاین شما و در واقع یک راه تبلیغ مؤثر و ارزان است. در واقع یک روش بازاریابی نوین و ایده آل به شمار می‌رود. طبیعتا بهینه سازی سایت کار شما نیست و به شخص یا گروه ارائه دهنده خدمات سئو سایت نیاز دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

 

خدمات سئو سایت وب وان

مشاور حرفه ‌ای سئو

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم وقتی کاربر چیزی را در گوگل سرچ کند، گوگل بهترین پاسخ را برای کاربر ارسال می‌کند. بنابراین اگر وب سایت شما در موتور جست و جوی گوگل نباشد، حتما محتوی بارگذاری شده در صفحه وب شما پاسخ درستی برای کاربر نبوده و سایت شما به سئو نیاز دارد. مدیر یا مالک هر فروشگاه اینترنتی گذشته از این که ممکن است در این زمینه تخصص نداشته باشد، مشغله کاری زیادی دارد. به همین دلیل برای ارتقای رتبه سایت خود به یک مشاوره حرفه ای سئو در این زمینه نیاز دارد.  مشاور حرفه ای سئو می‌تواند یک شخص یا یک تیم متخصص باشد که در این زمینه تجربه و دانش کافی را دارند.

مشاور بهینه سازی سایت این توانایی را دارد که بر اساس آخرین تغییرات اعمال شده در الگوریتم های گوگل، استراژی و برنامه جامعی را برای افزایش رتبه شما نزد گوگل طراحی کند. مشاور در واقع نقاط ضعف سایت شما اعم از: لینک سازی، تکنیکال و مسائل فنی، تولید محتوا، ظاهر سایت، شیوه نمایش محصولات، نحوه قرارگیری محصولات در سایت، نحوه دیده شدن سایت از دید کاربر، بک لینک‌های فیک و غیره را سریعا تشخیص داده و در جهت رفع و بهبود آن به شما کمک می‌کند. در این بین مسئله مهم دیگری تحت عنوان سئو تضمینی  مطرح می‌شود که مالکان سایت را در انتخاب مشاور حرفه‌ای سردرگم می‌کند.

سئو تضمینی

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل حتی به برترین و بزرگ‌ترین وب سایت‌های دنیا هم رتبه اول را نمی‌دهد فقط این که این سایت‌ها در دنس یا رقص گوگل همواره در صدر جدول قرار می‌گیرند. بنابراین هیچ مشاوری نمی‌تواند تضمین کند که در یک تایم کوتاه سایت شما را به رتبه یک گوگل می‌رساند. در این راستا  مشاوران حرفه ای و معتبر تنها می‌توانند ضمانت کنند که در یک بازه زمانی مشخص با بررسی تکنیک‌ها و فعالیت‌هایی که در داخل و خارج سایت به کار می‌روند، سایت شما را در گوگل ارتقا داده و بازدید آن را به حداکثر برسانند. قطعا این مشاوران حرفه ای عملکردهای استاندارد و البته پیچیده‌ای دارند که به موفقیت شما کمک می‌کنند. سئو  مانند بنر یا ابزار تبلیغاتی است که باید برای آن هزینه کنید.

در این بین باید موقعیت شغلی و بهینه سازی سایت به صورت محلی را حتما در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر کاربری سایت فروشگاهی را در تهران جست و جو کند، نتایج نمایش داده شده با شخصی که همان کلمه کلیدی را در شهر دیگر سرچ می‌کند متفاوت است. همچنین بهینه سازی محلی شانس فروش محصولات سایت شما را افزایش می‌دهد، چون کاربران همواره نزدیک ترین فروشگاه اینترنتی را برای خرید انتخاب می‌کنند.

بهترین مشاور حرفه ای برای بهینه سازی سایت

اگر قصد دارید رونقی به فروشگاه آنلاین خود ببخشید و یا اگر احساس می‌کنید سایت شما به بهینه سازی حرفه ای نیاز دارد، باید با یک مشاور مجرب مشورت کنید. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم از مشاوران مجموعه وب وان کمک بگیرید. سایت وب وان بزدگ‌ترین مجموعه طراحی سایت و بهینه سازی آن است و تیمی متشکل از برترین‌های طراحی سایت و سئو  را دارد که از طریق لینک https://webone.co می‌توانید ارتباط مستقیم با سایت وب وان برقرار کنید.