۰ نفر

جزئیات جدیدی از طرح مسکن ملی

۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبر: 516646
جزئیات جدیدی از طرح مسکن ملی

سازمان ملی زمین و مسکن در مجموع برای برنامه‌های امسال سازمان اعم از طرح مسکن ملی، مسکن مهر، خدمات زیربنایی و روبنایی و تامین زمین، سه هزار میلیاردتومان اعتبار تخصیص داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از اقدام‌های سازمان در حیطه مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن را کمک به تامین خدمات زیربنایی، آماده‌سازی طرح‌های مسکن مهر باقی‌مانده و طرح اقدام ملی مسکن و همچنین کمک به ساخت خدمات روبنایی این طرح‌ها از قبیل مدرسه، کلانتری، مسجد و مراکز بهداشتی برشمرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در این حوزه ها در مجموع، نزدیک به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی و غیرنقدی در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

اکنون ۹ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است و تعداد کمی پروژه هم با پرونده قضایی در اختیار دستگاه قضا است که دولت اختیاری برای افتتاح و تحویل آن ندارد.۴۰ هزار واحد مسکن مهر تا کمتر از دو ماه آینده تحویل متقاضیان داده خواهد شد و پرونده مسکن مهر در سال ۱۴۰۰ به پایان خود می رسد.همچنین هشت هزار و ۴۷۰ پروژه مسکن ملی در ۷۷۰ شهر درحال ساخت است که چون شهر به شهر و مقطع به مقطع ساخته شده است در برخی شهرها به پیشرفت ۱۰۰ درصدی و در برخی شهرها به پیشرفت کمتر رسیده است.

به گفته محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، امکان افتتاح مسکن ملی در سال ۹۹ وجود داشت اما تصمیم بر این است که از فروردین امسال به صورت متواتر افتتاح مسکن ملی انجام و تا پایان دولت ادامه داشته باشد.