۰ نفر

دستگاه سورتینگ چیست و چه تاثیری بر کسب و کار ما دارد؟

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴
کد خبر: 502181
دستگاه سورتینگ چیست و چه تاثیری بر کسب و کار ما دارد؟

به احتمال زیاد کلمه سورتینگ به گوشتان خورده است. افرادی که سابقه خرید برنج را دارند، حتما با این جمله که برنج سورت شده یا بوجاری شده است، آشنایی دارند و برای برخی نیز این سوال پیش آمده است که چرا برنج سورتینگ شده گران تر از برنج عادی میباشد. ما امروز در سایت خبری اقتصاد آنلاین قصد داریم به نقل از گروه بازرگانی دامون مبنا که یکی از برترین شرکت های فعال در حوزه واردات دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی است، شما را با دستگاه سورتینگ و تاثیرات آن بر کسب و کار ها آشنا نماییم.

سورتینگ چیست؟

پیش از اینکه به دستگاه سورتینگ بپردازیم، لازم است با کلمه سورتینگ آشنا شویم. سورتینگ از کلمه sort به معنی دسته بندی کردن یا مرتب سازی می آید و به عملی اطلاق میشود که محصولات را بر اساس پارامتر های مختلف دسته بندی و جداسازی مینماید. این جداسازی معمولا بر اساس عواملی همچون ابعاد و اندازه، شکل ظاهری، رنگ، ساختار و ... صورت میگیرد.

متاسفانه باور غلطی در بین برخی از مردم ما وجود دارد که تصور میکنند اگر محصول سورتینگ شده و با بسته بندی مناسب را بخرند، قیمت بالاتر محصول تنها به دلیل بسته بندی آن است اما این تصور یک اشتباه بزرگ است؛ زیرا با انجام دادن عملیات سورتینگ، محصولات کاملا یکدست و سالم به دست مشتری میرسد و هیچگونه خرابی و فساد در آن ها مشاهده نخواهد شد. در صورتی که خرید به صورت فله ای نمیتواند یک محصول کاملا یکدست را در اختیار شما قرار دهد و همواره مقداری نا خالصی و محصول با کیفیت پایین درون آن وجود دارد.

دستگاه سورتینگ

طبق تعریف فوق، به دستگاهی که این عملیات مرتب سازی را انجام میدهد، دستگاه سورتینگ گفته میشود. دستگاه های سورتینگ معمولا انواع مختلفی دارند و هر کدام برای سورتینگ یا دسته بندی محصول خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. عموم کاربرد دستگاه های سورتینگ در مرتب سازی محصولات کشاورزی، مرغ و ماهی بر اساس استاندارد های موجود است. دستگاه سورتینگ انواع مختلفی دارد که مشهور ترین انواع آن شامل دستگاه سورتینگ مرکبات، دستگاه سورتینگ برنج، دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی و دستگاه سورتینگ تخم مرغ است.

انواع دستگاه سورتینگ

دستگاه سورتینگ مرکبات

کک

یکی از مهمترین انواع دستگاه سورتینگ، دستگاه سورتینگ مرکبات است. این دستگاه برای جداسازی و دسته بندی مرکباتی همچون پرتقال، نارنگی و لیمو مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از ویژگی های مهمی که باید دستگاه های سورتینگ مرکبات و میوه داشته باشند، قابلیت شستشو محصولات پیش از جداسازی آنها است.

این دستگاه پس از عملیات شستشو، شروع به فرآیند مرتب سازی بر اساس رنگ، سایز و شکل ظاهری مینماید. این اتفاق سبب میشود تا محصولات له شده، نا سالم و یا دارای لک از دیگر محصولات با کیفیت جدا شوند و تمامی محصولات به طور کاملا یکدست آماده بسته بندی قرار گیرند. برخی از دستگاه های سورتینگ حتی مجهز به قسمت بسته بندی نیز هستند و پس از اتمام مرتب سازی، محصولات بر اساس وزن مناسب، بسته بندی میشوند.

دستگاه سورتینگ برنج

یکی دیگر از دستگاه های سورتینگ، دستگاه سورتینگ برنج است. این دستگاه انواع مختلفی دارد و معمولا عملیات سورتینگ را بر اساس اندازه و رنگ انجام میدهند. استفاده از برنج هایی که این عملیات بر روی آنها انجام میشود، میتواند کیفیت بسیار بالاتری داشته باشد و دانه های شکسته شده یا نیم دانه در آن مشاهده نمیشود.

همچنین سورتینگ برنج بر اساس سایز و شکل ظاهری آنها سبب میشود تا برنج های شکسته شده و نیم دانه ای که جدا شده اند برای مصارف دیگر مورد استفاده قرار گیرند. معمولا از برنج های سورت شده در پخت شله زرد و برخی شیرینی ها استفاده میشود.

دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی

از دیگر انواع دستگاه سورتینگ، میتوان به دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی اشاره نمود. این دستگاه میتواند علاوه بر شستشو مرغ و ماهی، آنان را بر اساس سایز و وزن جدا نماید تا برای بسته بندی و عرضه آماده شوند. همچنین این دستگاه سورتینگ از توانایی جداسازی محصولات سالم از محصولات دارای عیب و ایراد برخوردار است.

دستگاه سورتینگ تخم مرغ

تخم مرغ یکی از محصولاتی است که میتواند در مدت زمان کوتاهی فاسد شود. دستگاه سورتینگ تخم مرغ میتواند تخم مرغ ها را بر اساس رنگ و وزن دسته بندی کند و تخم مرغ هایی که ترک خورده اند یا خراب شده اند را جدا نماید. همچنین سورتینگ تخم مرغ و بسته بندی آن سبب میشود تا تخم مرغ بوی دیگر محصولات موجود در یخچال را به خود نگیرد؛ زیرا تخم مرغ به سرعت بوی دیگر محصولات نزدیک به خود را جذب میکند.

تاثیر سورتینگ محصولات در کسب و کار ها

ککک

در حال حاضر قشر عظیمی از مردم، خرید های خود را از فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ انجام میدهند. این اتفاق سبب شده است که این افراد محصولات مورد نیاز خود اعم از گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، میوه، خشکبار و ... را به صورت سورت و بسته بندی شده خریداری نمایند. مشکلات مالی و اقتصادی موجود در جامعه سبب شده است که بانوان نیز همراه و هم قدم آقایان مشغول به کار باشند و زمان کمی را برای خرید اختصاص دهند. این اتفاق موجب شده است تا افراد سعی کنند محصولات خود را به صورت بسته بندی شده بخرند و دیگر زمانی را صرف تمیز کردن و پاک کردن گوشت، مرغ، سبزیجات و میوه نکنند.

همچنین با توسعه تجارت الکترونیک، کم کم به سمتی خواهیم رفت تا تمام خرید ها به صورت تلفنی یا اینترنتی خواهد بود. در این صورت تنها محصولاتی میتوانند در این بازار مورد استقبال قرار گیرند که به صورت بسته بندی شده و بدون هیچ گونه مشکلی باشند؛ زیرا در صورت وجود کوچکترین مشکل، مشتری اعتماد خود را نسبت به آن محصول از دست خواهد داد.

نکته قابل ذکر دیگر در مورد محصولات سورتینگ شده، افزایش صادرات و ورود ارز به داخل کشور است. شاید همگی این جمله را شنیده باشیم که میگویند محصولات ایرانی کیفیت بالایی دارند ولی ما تو بسته بندی ضعیف هستیم. این جمله تبدیل به یک کلیشه شده است ولی به طور کامل اشاره به ذهنیت نادرست ما در زمینه سورتینگ و بسته بندی دارد. همین نکته سبب شده است تا محصولات فوق العاده ایرانی از جمله زعفران، پسته، خرما، مرکبات و ... نتوانند در بازار های جهانی به دلیل عدم بسته بندی درست و مناسب به فروش چندانی دست پیدا نمایند در صورتی که بسیاری از کشور ها با خرید فله ای این محصولات از ایران و انجام فرآیند سورتینگ و بسته بندی، این محصولات را با نام خود در بازارهای جهانی به فروش میرسانند و سودهای کلانی به جیب میزنند. ما با استفاده از دستگاه های سورتینگ و بسته بندی، میتوانیم محصولات خود را با ظاهری مناسب در اختیار مشتریان خارجی قرار دهیم و سبب افزایش ورود ارز به داخل کشور شویم.

گروه صنعتی دامون مبنا که یکی از برترین شرکت های فعال در واردات دستگاه های صنعتی از جمله دستگاه های سورتینگ است، دستگاه های خود را با تسهیلات ویژه در اختیار مشتریان قرار میدهد. در ساخت این دستگاه ها، از بهترین متریال استفاده شده است و برترین تکنولوژی های موجود در دنیا، در ساخت آن به کار رفته است. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، به وب سایت رسمی آنان به نشانی اینترنتی https://dmabna.com/ مراجعه نمایید.