۰ نفر

صعود اونس جهانی طلا به ۲ هزار دلار

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲
کد خبر: 618159
صعود اونس جهانی طلا به ۲ هزار دلار

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۱۹۸۸ دلار و ۲ سنت رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که نگرانی ها در مورد جنگ اوکراین و روسیه موجب شده تا سرمایه گذاران به سمت بازارهای امن سرازیر شوند، قیمت پالادیوم امروز به بالاترین رقم تاریخی خود رسید و قیمت طلا در معاملات اولیه صبح دوشنبه از ۲۰۰۰ دلار عبور کرد.

قیمت فلز پالادیوم در معاملات اولیه امروز با ۵.۷ درصد افزایش به ۳۱۷۲ دلار و ۲۲ سنت رسید.

به گزارش رویترز، روسیه ۴۰ درصد از کل پالادیوم جهان را تولید کند که در صنعت خودروسازی و در زمینه ساخت مبدل های کاهنده میزان آلاینده های زیست محیطی استفاده بالایی دارد.

در حالی که روسیه همچنان بر ادامه عملیات نظامی در خاک اوکراین اصرار دارد، درگیری ها مانع از تخلیه حدود ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان شهر ماریپول شده است.

اوکراین روز دوشنبه از دیوان بین المللی دادگستری خواهد خواست تا با صدور یک رای اضطراری از روسیه بخواهد که جنگ را متوقف کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۱۹۸۸ دلار و ۲ سنت رسید. در معاملات صبح امروز قیمت طلا به بالاترین رقم یک سال و نیم گذشته یعنی ۲۰۰۰ دلار و ۶۹ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۱.۳۵ درصد افزایش به ۱۹۹۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با ۰.۴ درصد رشد به ۱۰۵۴.۳ تن رسید که بالاترین رقم از اواسط مارس ۲۰۲۱ بود.

افزایش قیمت طلا موجب کاهش خرید در بازارهای مهم آسیایی شده و تجار به دقت تحولات مربوط به جنگ اوکراین را دنبال می کنند. تشدید بحران کرونا در هنگ کنگ نیز از عوامل دیگری بوده که تاثیر منفی بر بازار طلا در آسیا گذاشته است.