۰ نفر

رییس اتحادیه طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

پیش بینی قیمت طلا در دومین هفته خرداد / افزایش تقاضا نسبت به سال قبل

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبر: 532408
پیش بینی قیمت طلا در دومین هفته خرداد / افزایش تقاضا نسبت به سال قبل

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش حجم تقاضا نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: شرایط نسبت به سال۹۹ بهتر شده اما در کل وقتی روند بازار صعودی است تقاضا هم بیشتر می‌شود.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به کاهش جزیی قیمت طلا در بازار امروز اظهار کرد: اگرچه ارزش اونس جهانی به ۱۹۰۷دلار افزایش یافته اما روند نزولی که بازار ارز از عصر روز گذشته در پیش گرفت باعث شد قیمت طلا و سکه هم اندکی ارزان شود.

وی به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: میزان تقاضا برای طلا و سکه نسبت به سال گذشته بهتر شده و هر زمان قیمت‌ها افزایش می‌یابد حجم تقاضا هم بیشتر می‌شود ولی همچنان وضعیت بازار برای ما قابل قبول نیست.

رییس اتحادیه طلا با اشاره به چشم‌انداز بازار طلا بیان کرد: هر خبر و اتفاقی مستقیما قیمت طلا و دلار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حالا با توجه به اینکه مذاکرات وین همچنان ادامه دارد، نگاه بازارها با روند این نشست است و چنانچه اتفاق مثبتی رخ دهد شاهد کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه ۱۰خرداد ماه ۱۴۰۰

محمدولی با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۷۲۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۶۵۰هزار تومان کاهش یافت.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰هزارظف ربع سکه سه میلیون و ۹۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۶۸۰هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۸۰هزار تومان رسید.