۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین خبر داد؛

طلا وارد کانال ۹۰۰هزار تومان شد / ادامه روند نزولی با شیب ملایم

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبر: 523438
طلا وارد کانال ۹۰۰هزار تومان شد / ادامه روند نزولی با شیب ملایم

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد: با افت دوباره قیمت‌ها، طلا در آستانه ورود به کانال ۹۰۰هزار تومان قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی با شیب ملایم همچنان ادامه داشته باشد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به دلایل کاهش قیمت طلا و سکه بیان کرد: امروز با وجود افزایش ارزش اونس جهانی به ۱۷۸۱دلار، بهای طلا و سکه تحت تاثیر دو عامل کاهش قیمت دلار و نبود تقاضا نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده به طوریکه طلا وارد کانال ۹۰۰هزار و سکه ۹میلیون تومان شده است.

او تاکید کرد: بسته شدن بازار و نبود تقاضا تاثیر قابل توجهی در افت قیمت طلا و سکه داشته اما با بازگشایی بازار اگر برجام همچنان بلاتکلیف باشد، شاهد انجام معامله چندانی نخواهیم بود.

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا، اگر برجام به توافق برسد قیمت طلا و سکه همگام با دلار کاهش بیشتری خواهد داشت اما هر خبر منفی روند بازار را معکوس خواهد کرد.

قیمت طلا و سکه ۶اردیبهشت ۱۴۰۰

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: قیمت سکه طرح جدید با افت ۱۳۰هزار تومانی نسبت به دیروز به ۹میلیون و ۹۷۰هزار و سکه طرح قدیم با ۱۰۰هزار تومان کاهش به ۹میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه هم پنج میلیون و ۵۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون تومان است؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۳۱۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به ۹۹۶هزار تومان کاهش یافت.