۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

طلا عقب‌نشینی کرد / ادامه روند نزولی فلز زرد

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۴۷
کد خبر: 520815
طلا عقب‌نشینی کرد / ادامه روند نزولی فلز زرد

قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده تحت فشار روند نزولی معاملات آتی کوتاه مدت کاهش یافت. نمودارها بیانگر آن است که بازار فلزات گرانبها همچنان در یک مسیر نزولی معاملات را ادامه خواهد داد.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ روز چهارشنبه طلای آتی ژوئن با کاهش ۱۱.۱۰ دلاری به قیمت ۱۷۳۶.۵۰ دلار در هر اونس و نقره آتی می در بازار کومکس نیویورک با افزایش ۰.۰۲۴ دلاری به قیمت ۲۵.۴۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. در بازارهای سهام ایالات متحده هم علیرغم آنکه شاخص داو جونز معاملات را با اندکی افزایش به پایان برد اما دو شاخص اس‌اندپی۵۰۰ و نزدک روند نزولی داشت. این در حالی است که مشاهدات بیانگر کاهش نوسانات در بازارهای سهام ایالات متحده و بیانگر تقویت روند صعودی در این بازار است. به طور کلی نگرش معامله‌گر و سرمایه‌گذار در بازار همچنان به سرکوب روند صعودی بازار فلزات گرانبها انجامیده است.

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا کاهش یافت. قیمت نفت خام نیمکس افزایش قابل توجهی به ثبت رساند و به بالاترین قیمت سه هفته گذشته رسید، هر بشکه نفت خام نیمکس دیروز به قیمت ۶۳.۲۵ دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده هم در حدوده ۱.۶۳ درصدی معامله شد. از دیدگاه مقایسه‌ای بازده اوراق قرضه ده ساله آلمان در محدوده منفی ۰.۲۹۵ درصدی و بازده اوراق ده ساله طلایی انگلستان در حدود ۰.۷۴۴ درصدی است.

111111

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای ژوئن همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. اما طی معاملات روزهای اخیر و روند صعودی مقطعی باعث شده تا کف قیمتی معاملات اندکی نفی شود. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به سطح پشتیبانی فنی و کمتر از قیمت ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۵۰.۷۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین قیمت معاملات ماه آوریل یعنی ۱۷۵۹.۴۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در پایین‌ترین قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۲۳.۲۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۲۱.۶۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

2222

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره می همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارها همچنان در یک روند نزولی ۱۰ هفته‌ای قرار دارند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۶ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایت کامل و کمترین قیمت معاملات ماه مارس یعنی ۲۳.۷۴ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره بر روی بالاترین قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۵.۶۷۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی ۲۶ دلار در هر اونس قرار گرفته است در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی ۲۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین قیمت معاملات هفته یعنی ۲۴.۶۸ دلار در هر اونس مشاهده شده است.