۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

پیش بینی قیمت طلا در هفته سوم فروردین/ حرکت بازار طلا همسو با دلار

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبر: 517413
پیش بینی قیمت طلا در هفته سوم فروردین/ حرکت بازار طلا همسو با دلار

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیرپذیری قیمت طلا از دلار بیان کرد: انتظار می‌رود دلار در سال۱۴۰۰ وارد مسیر نزولی شود که به‌تبع آن شاهد کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی خواهیم بود.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ مسعود یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره عوامل موثر بر قیمت طلا توضیح داد: قیمت طلا به عوامل مختلفی از جمله اونس جهانی، نرخ ارز و وضعیت تقاضا بستگی دارد، حالا برخی پیش‌بینی کرده‌اند که بهای اونس در سال۲۰۲۱ به بالای ۲۰۰۰دلار صعود خواهد کرد اما این اظهارات مورد اعتماد نیستند چراکه روند اونس هم متاثر از عوامل دیگری است که چندان قابل پیش‌بینی نیست.

این فعال بازار طلا با اشاره به قیمت فعلی دلار اظهار کرد: قیمت دلار هنوز واقعی نیست و چنانچه شرایط سیاسی بهتر شود شاهد تعدیل نرخ این ارز خواهیم بود، از طرفی باتوجه به این که در محاسبه ارزش طلای داخلی، بهای اونس ضرب در قیمت دلار ‌می‌شود، بنابراین دلار نقش موثرتری در تعیین قیمت طلا دارد به همین دلیل فارغ از آینده اونس جهانی نگاه بازار طلا به مسیر دلار است.

یزدانی تصریح کرد: در مقابل پیش‌بینی صعود ارزش اونس، برخی براین باورند که شرایط اقتصادی جهان رو‌به بهبود می‌رود و در این حالت روند اونس نزولی خواهد بود که این موضوع در کنار افت نرخ ارز، روند کاهش قیمت طلا و سکه را سریع‌‌تر خواهد کرد.

قیمت طلا و سکه ۱۴فروردین ماه۱۴۰۰

بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر برای امروز ۱۴فروردین ماه، قیمت هر قطعه سکه امامی با حدود ۵۵۰هزار تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته به ۱۰میلیون و ۷۱۰هزار و سکه طرح قدیم با افت ۴۰۰هزار تومانی به ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید.

همچنین قیمت نیم سکه با ۳۰۰هزار تومان کاهش به شش میلیون و ۵۰۰هزار، ربع سکه چهار با افت ۱۰۰هزار تومانی به چهار میلیون و ۲۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید، ضمن اینکه بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۵۹۱هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۵۹هزار تومان است که ۲۵هزار تومان کاهش یافته است.