۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط شدید قیمت طلا و نقره/ بازگشت فلز زرد به کانال ۱۸۰۰دلاری

۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۴
کد خبر: 496696
سقوط شدید قیمت طلا و نقره/ بازگشت فلز زرد به کانال ۱۸۰۰دلاری

در معاملات روز گذشته بازار فلزات گرانبها قیمت طلا و نقره به شدت ریزش کرد، فلز زرد در پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر و نقره در کف سطح قیمت دو هفته اخیر قرار گرفت.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛  فشار سنگین بر سودآوری معاملات آتی کوتاه مدت هر دو فلز در روز گذشته دیده می‌شود، روندی که برخی از موقعیت‌های مزیت تکنیکال کوتاه مدت جدید معامله‌گران آتی را تحت تاثیر قرار داده است.

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی بازار، عامل نزولی ریسک پذیر جزیی در بازار فلزات گرانبها که پیشتر به عنوان بازار امن سرمایه گذاری شناخته می‌شد، ایجاد شده است. این در حالی است که بازارهای سهام ایالات متحده روز جمعه به بالاترین سطح و ثبت رکوردهای جدید دست یافتند، رویکردی که ناشی از خوش بینی سرمایه گذاران به چشم انداز اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ است. از سوی دیگر بالا رفتن شاخص دلار آمریکا نیز از دیگر عواملی بود که تاثیر منفی بر بازار فلزات گرانبها داشت.

ثبت رکوردهای جدید بیت‌کوین و دو برابر شدن قیمت این رمزارز طی یک ماه گذشته باعث شده تا برخی از سرمایه گذاران بازار فلزات گرانبها به سمت این بازار هدایت شوند. بر این اساس روز گذشته طلای آتی فوریه با کاهش ۵۴.۴۰ دلاری به قیمت  ۱۸۵۹.۶۰ دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۱.۳۲۱ دلار کاهش به قیمت ۲۵.۹۳ دلار در هر اونس معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)