۰ نفر

جزئیاتی جدید از ترور سردار سلیمانی

۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۳۲
کد خبر: 406700
جزئیاتی جدید از ترور سردار سلیمانی

فرمانده سپاه قدس پاسداران در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس امروز توسط حمله بالگردهای آمریکایی به یک خودرو در بغداد به شهادت رسید.

بنابر آنچه صدا وسیما نوشته است، ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد چند بالگرد آمریکایی به همراه پهپاد در نزدیکی فرودگاهی در بغداد ، ۲ خودروی بسیج مردمی عراق را هدف قرار دادند که در نتیجه آن افزون بر سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و بیش از ۹ تن از نیروهای بسیج مردمی به شهادت رسیدند

نیروی های تروریستی آمریکایی عهده دار مسئولیت این کار شدند و پروازهای خودشان را تا ساعتی پیش بر فراز شهر بغداد بیشتر کردند و فضای بغداد را تصاحب کردند و حاکمیت عراق را نقض کردند. سفارت آمریکا نیز به تمامی کارمندان آمریکایی دستور داده فورا بغداد را ترک کنند و منطقه سبز بغداد کاملا از سوی دولت عراق مسدود شد.

احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه در پی شهادت سردار سلیمانی

سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار شد.

کاردار سوئیس بعنوان حافظ منافع آمریکا در خصوص مواضع مقامات آمریکا در مورد تحولات عراق به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات جنگ طلبانه و ناقض منشور ملل متحد مقامات آمریکایی به حافظ منافع آن کشور ابلاغ شد.

محسن بهاروند دستیار وزیر امور خارجه در نشست احضار کاردار سوئیس از حافظ منافع آمریکا خواست که علاوه بر اعلام اعتراض ایران به آمریکا این پیام را به آنها برساند که کشور عراق یک کشور مستقل است و مردم عراق نیز مردمی آزادیخواه، استقلال طلب و شرافتمند هستند. ارتش آمریکا بدون ارائه کوچک‌ترین شواهدی در مورد مقصر بودن آنها حداقل ۲۵ نفر از جوانان ملت عراق را به شهادت رسانده و تعداد بیشماری را مجروح نموده است. طبیعتاً مردم عراق به کشوری که سرزمین آنها را اشغال کرده و جوانان آنها را می‌کشد واکنش نشان می‌دهد. آمریکایی‌ها حتی دو نقطه را همزمان در سوریه بمباران کرده‌اند که نشان می‌دهد بدنبال اهداف دیگری هستند و بهانه جویی می‌کنند.

مقامات آمریکایی بهتر است دست از فرافکنی برداشته و بی دلیل به کشور ما اتهام نزنند.

به وی گوشزد شد که ایران کشوری جنگ طلب نیست ولی در مقابل هیچ تهدید و هر اقدام نابخردانه ای هم دست بسته نیست و با تمام قدرت از خود دفاع می‌نماید. دولت آمریکا به جای اتهام زنی بی مورد به دیگران باید یاد بگیرد چگونه با ملت‌های دیگر حرف بزند و دست از اشغالگری بردارد.

کنفرانس مطبوعاتی رییس جمهور آمریکا تا دقایقی دیگر

ترامپ تا دقایقی دیگر در یک کنفرانس زنده خبری حاضر خواهد شد.

جلسه فوق العاده وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه در پی اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی

 

وزارت خارجه

جلسه فوق العاده وزارت امور خارجه به مناسبت شهادت سردار سلیمانی

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار عکسی از برگزاری جلسه فوق العاده وزیر و مدیران وزارت امور خارجه در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی خبر داد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: «جلسه فوق العاده وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه در پی اعلام خبر ترور سردار سلیمانی در عراق از ۷ صبح جمعه در دفتر دکتر ظریف ادامه دارد.»

 صبح امروز در پی حمله بالگردهای آمریکایی سردار قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان نیروهای مقاومت عراق در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

وزارت امور خارجه امروز طی بیانیه ای با تسلیت شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.

واشینگتن پست :

حرکت سردار سلیمانی از فرودگاه تهران تحت نظر بود

به گفته یک منبع آگاه در وزارت دفاع امریکا ، عملیات ترور سلیمانی از قبل طراحی شده بود و مدتها در صدد فرصت برای این عملیات بودیم .

به گفته یک منبع آگاه در وزارت دفاع امریکا ، عملیات ترور سلیمانی از قبل طراحی شده بود و مدتها در صدد فرصت برای این عملیات بودیم .

یک هفته قبل منابع خبری رد سلیمانی را زدند و روی وی قفل کردند ، بگونه ای که تمام ترددهای وی زیر نظر بوده .

به محض حرکت وی بسمت بغداد رمز عملیات اعلام شد و در ساعت ۱:۲۰ دقیقه به وقت محلی موشک لیزری از پهباد بسمت خودروی حامل وی شلیک شد .

برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی

در پی شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌شود.

 کیوان سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تسلیت شهادت غرور آفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان برگزار می شود.

رییسی

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

رئیس قوه قضاییه در پیامی شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفایش را تبریک و تسلیت گفت.

اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه متن کامل این پیام به این شرح است.

بسم رب الشهداء و الصدیقین

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

تروریسم بین‌الملل به سرکردگی آمریکا، برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه خود افزود و مالک اشتر، ولی زمان، سرباز ولایت و امت، سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به فیض عالی شهادت رساند.

امروز جبهه مقاومت گرچه داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجاهدش ابومهدی مهندس است، اما طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان، صدها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست آمریکا و تروریسم بین‌الملل در سراسر جهان برباید.

آمریکا با این اقدام سبعانه، نقطه‌ای بر پایان حیات شرارت بار خود در منطقه گذاشت و بی‌تردید سربازان جبهه مقاومت، انتقام خون حاج قاسم را که امتداد خون سرخ حضرت ثارالله (ع) است به اشد وجه خواهند ستاند.

شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، جبهه پیروز مقاومت و همه امت اسلامی بویژه ملت قدرشناس ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت حق، علو درجات را برای آن مجاهد فی سبیل‌الله و مردی که عهد خود با خدایش را صادقانه ایفا کرد، مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

 تسلیت سید محمد خاتمی به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی

پیام خاتمی

سید عمار حکیم شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

«سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است: با اندوه و تأسف فراوان شهادت دو شهید بزرگ حاج ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن جمهوری اسلامی ایران را تسلیت می‌گویم. این دو شهید بخش اعظم حیات خویش را به جهاد و فداکاری گذراندند و در جبهه‌های جنگ با تروریسم و پیروزی بر داعش نقشی محوری داشتند.

این حمله و این نقض صریح حاکمیت ارضی عراق را محکوم می‌کنیم و بابت پیامدها و تأثیرات و خطرات ناشی از آن هشدار می‌دهیم، چون چنین اقدامی سرتاسر منطقه را به حالت التهاب درمی‌آورد. از دولت عراق می‌خواهیم که در این شرایط حساس اقدامات لازم برای جلوگیری از این تعرض‌ها را انجام دهد و ملت عراق را به اتحاد و انسجام و هم‌بستگی دربرابر چالش‌ها فرامی‌خوانیم.

وزیر علوم: پرچم سردار سلیمانی در اهتزاز باقی خواهد ماند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی، شهادت سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی توسط جنایتکاران آمریکایی را به محضر مقام معظم رهبری و تمامی ملت شهیدپرور ایران تسلیت گفت.

 متن پیام  منصور غلامی به شرح زیر است:

بسم الرب الشهداء و الصدیقین

«شهادت هنر مردان خداست»

شهادت سردار بزرگ جهان اسلام و جهادگر خستگی ناپذیر جبهه مقاومت، پاسدار حریم عزت، شرافت انسانیت، علمدار هیبت‌آفرین و استکبارستیز جهان و مدافع سرافراز مظلومان عالم، عصاره شهامت، شجاعت، درایت و عطوفت، شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی را به عموم دوستداران و عاشقان ولایت و امامت در اقصی نقاط عالم، خصوصاً مقام معظم رهبری، ملت قهرمان ایران و هم‌رزمان آن شهید بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت ددمنشانه و ترور وحشیانه، یقین دارم پرچمی که سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدشان در حمایت از مظلومان و مبارزه با استکبار جهانی برافراشته است، به حول قوه الهی با قوت و قدرت بیشتری در اهتزاز باقی خواهد ماند.

پیام فرمانده نیروی انتظامی در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران؛ در پی شهادت فرمانده مجاهد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

 سردار "حسین اشتری" با صدور پیامی با تبریک و تسلیت شهادت سرباز سرافراز ولایت به محضر مقدس حضرت، ولی عصر (عج)، فرمانده معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، جبهه مقاومت اسلامی، سپاه پاسداران و بیت معظم ایشان، آحاد ارادتمندان این سرلشکر همیشه سرافراز اعلام کرد:

بسم رب الشهدا والصدیقین

مرد میدان جهاد و مبارزه، مجاهد خستگی ناپذیر جبهه‌های جنگ با کفار و تروریست ها، سرباز دلاور ولایت و امت اسلامی، سردار سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده قهرمان نیروی قدس سپاه پاسداران، پس از عمری نقش آفرینی پر افتخار در راه اعتلای اسلام ناب محمدی (ص)، دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت به فیض رفیع شهادت نائل آمد.

این مبارز عاشق و خستگی ناپذیر اسلام و انقلاب، عمری در راه اعتلای اسلام و انقلاب گذراند و خداوند منان اجر مجاهدت هایش را در شهد شیرین "شهادت "مقدر کرد.

خباثت و حماقت نیروهای تروریست و متجاوز آمریکایی، در ترور سردار سرلشکر پاسدار، این شهید قهرمان و همیشه زنده اسلام، بدون تردید بی پاسخ نخواهد ماند و قطعا این اقدام آمریکای جنایتکار و تروریست پرور، درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد؛ قطعا خواب را بر چشم دشمنان اسلام و مسلمین حرام خواهیم کرد.

آمریکا، رژیم غاصب و نوکرانشان مسئول شهادت این دو فرمانده بزرگ هستند و این جنایت بزرگ، به معنای اعلان جنگ نامحدود به مقاومت است و هیچ کسی نمی‌تواند نتایج آن را کنترل کند؛ بنابراین گزارش بامداد امروز (جمعه) در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی؛ فرمانده مجاهد و بی نظیر سپاه پاسداران و چند تن از همراهان وی و فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی به شهادت رسیدند.

پیام تسلیت نوبخت در پی شهادت سردار سلیمانی

نوبخت ضمن تسلیت شهادت سردار رشید و پرافتخار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی نوشت: قطعاً خون پاکش نقطه عطفی در بالندگی جبهه مقاومت خواهد بود.

  محمد باقر نوبخت - رییس سازمان برنامه و بودجه، در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی  نوشت: سالهاست که خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی برای آنانکه میشناختندش خبری مورد انتظار بود. او دهها جان نورانی اش را بر دست داشت و امید مظلومان و مستضعفان بود و تنها اجر شهدا میتوانست پاداش مجاهدت‌ها و خدمات بی مانندش باشد. قطعاً خون پاکش نقطه عطفی در بالندگی جبهه مقاومت خواهد بود.

نوبخت

    

    

قالیباف: آمریکا بداند که انتقام ملت ایران شکننده خواهد بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، تاکید کرد: آمریکای جنایتکار بداند که انتقام ملت ایران شکننده خواهد بود.

محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان دوران دفاع مقدس با صدور پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و تاکید کرد:  آمریکای جنایتکار و ایادی حقیر آنان بدانند که انتقام ملت ایران، سخت و شکننده خواهد بود.

متن پیام تسلیت وی بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

برادر عزیز و دوست روزهای سخت، مجاهد خستگی‌ناپذیر و سرباز رشید ایران اسلامی، حاج قاسم سلیمانی، در عملیات ترور ناجوانمردانه سردمداران تجاوز و جنایت در جهان، رخت سرخ شهادت پوشید و به مولایمان سیدالشهدا اباعبدالله الحسین، پیوست. .

خداوند مهر قبول شهادت بر پایمردی این مبارز نستوه زد. رزمنده‌ای که لحظه‌ای برای دفاع از مظلومان و نبرد با تکفیری‌ها و ایادی تحجر از پا ننشست و پرچمدار سپاه ولایتمدار ایران در جنگ با داعش و القاعده و سایر ایادی ساخته دست آمریکای جنایتکار بود.

آمریکای جنایتکار و ایادی حقیر آنان بدانند که انتقام ملت ایران، سخت و شکننده خواهد بود.

 جزئیات شهادت سردار سلیمانی/ ۱۰ نفر به شهادت رسیدند

 سفیر ایران در عراق گفت: ١٠ نفر همراه سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بودند که همه به شهادت رسیدند.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در رابطه با جزئیات به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: حدود ساعت ۱ بامداد امروز جمعه دو خودرو که شهید سلیمانی و «ابومهدی المهندس» را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می‌دادند مورد اصابت حمله موشکی قرار گرفتند و همه سرنشینان که ۱۰ نفر از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی بودند تماماً به شهادت رسیدند.

وی افزود: در حال هماهنگی برای انتقال پیکر شهدا به جمهوری اسلامی ایران هستیم که ان‌شاءالله در اسرع وقت این اقدام انجام شود.

سفیر ایران در عراق در رابطه با واکنش عراقی‌ها به خبر شهادت «سردار سلیمانی»، گفت: از ساعات اولیه بامداد جمعه زمانی که خبر حدود ۲ و نیم یا ۳ بامداد منعکس شد مقامات و مسئولان عراقی و شخصیت‌ها در حال تماس با ما بودند و می‌خواستند به سفارت ایران بیایند که من خواهش کردم اجازه دهند کارهای ما برای انتقال پیکر انجام شود.

مسجدی خاطرنشان کرد: همه از این خبر ناراحت هستند و تسلیت می‌گویند و اقدامات جنایتکارانه آمریکا را محکوم می‌کنند. به طور مرتب به اشکال مختلف تماس می‌گیرند و اظهار همدردی می‌کنند.