۰ نفر

گزارش معاملات امروز بورس؛

ادامه روزهای بهاری بورس / ارزش معاملات خرد بالای ۳ هزار میلیارد تومان ماند

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱
کد خبر: 679197
ادامه روزهای بهاری بورس / ارزش معاملات خرد بالای ۳ هزار میلیارد تومان ماند

امروز مثل دیروز نبود، ولی این به معنای درخشانی و عملکرد فوق‌العاده دیروز است تا ضعف امروز؛ چرا که امروز هم شاخص رشدی ۱.۲۳ درصدی داشت و توانست با افزایشی ۱۶ هزار و۳۵۱ واحدی تا ارتفاع یک میلیون و ۳۴۴هزار واحدی بالا بیاید. ارزش معاملات خرد هم دوباره بالای ۳هزار میلیارد تومان ثبت شد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت کامودیتی ها این هفته به کمک بسته حمایتی آمدند و این تقارن و همزمانی سیگنال های مثبت برای بازار سهام بود و شاخص کل را به سمت بالا هدایت کرد. البته هنوز ریسک‌هایی از قبیل ریسکهای سیاسی و  اقتصادی بورس را تهدید می‌کند که می‌توانند باعث دنده معکوس شاخص کل و بازگشت روزهای تاریک بازار بشوند.

جدای از سایر ریسک‌ها و تهدیدها که همواره در کنار بازار سهام هستند، روند رو به رشد ارزش معاملات خرد فاکتور دلگرم کننده این روزهای بورس است. ارزش معاملات خرد دیروز نسبت به میانگین هفته گذشته رشدی ۴۰ درصدی را نشان می‌داد و امروز هم این مولفه حدودا ۳۳درصد بیشتر از میانگین هفته گذشته است. گرچه امروز نسبت به روز گذشته ارزش معاملات کاهش داشته و امروز شاهد خروج پول حقیقی هم بودیم ولی دیروز از لحاظ رشد شاخص و ارزش معاملات خرد و سایر آمارها، در مقایسه با روزهای اخیر بازار آنچنان درخشان بود که احتمالا تا مدتها روزی نتواند بالای دست آن بلند شود و فعلا در مقایسه با سایر روزها، سمت برتر این قیاس باشد.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس افزایشی ۱۶ هزار و۳۵۱ واحدی داشت و توانست تا ارتفاع یک میلیون و ۳۴۴هزار واحدی بالا بیاید.

«فملی»،«کگل»،«پارسان» و «شستا» بیشترین تاثیر مثبت برروی شاخص کل را ثبت کردند.

شاخص هم وزن نیز در مسیر صعودی بود و توانست ۵هزار و ۷۸واحد رشد را از خود به جای بگذارد.

ارزش معاملات خرد هم نهایتا به ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۱۲۱ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

«زملاردح» با ۹،«خزامیا» با ۸.۵ و «شلرد» با ۸ میلیارد تومان بیشترین ورود و «خاور» با ۱۸،«فولاد» با ۱۷ و «شستا» با ۱۴ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

گروه سرمایه گذاری‌ها با ۷.۵ میلیارد تومان و فرآورده‌های نفتی با ۱۹.۵ میلیارد تومان به ترتیب بیشترین ورود و خروج پول حقیقی را در بین صنایع به نام خود زدند.