۰ نفر

گزارش معاملات امروز بورس؛

دومین ریزش سنگین بورس در سال ۱۴۰۱ / حقیقی‌ها ۷۰۰ میلیارد از بازار خارج کردند

۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 676621
دومین ریزش سنگین بورس در سال ۱۴۰۱ / حقیقی‌ها ۷۰۰ میلیارد از بازار خارج کردند

آخرین روز معاملاتی این هفته در حالی به پایان رسید که شاهد یکی از نزولی‌ترین هفته های بورس در یک سال گذشته بودیم.بورس که در ابتدا هفته بالای سطح یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحدی قرار داشت؛حالا در پایان هفته خود را در کف کانال یک میلیون و۲۴۱ هزار واحدی میبیند.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ اگر فکر می‌کنید دیگر بدتر از این نمی‌شود؛باید گفت که میشود. بورس تهران جایی هست که گزاره قبلی در آن صدق می‌کند. همچنین در بورس تهران بالاتر از سیاهی هم رنگی هست؛قرمز. امروز از ابتدا برتری فروشندگان چنان مشهود بود که گویی هیچ خریداری در بازار وجود ندارد و همه فعالان در صف عرضه کنندگان قرار دارند. شاخص چنان عنان از کف داده و افسار پاره کرده است که هیچ حمایتی جلودارش نیست و به تاخت به سطوح پایین تر حرکت می‌کند

 در پایان معاملات امروز،شاخص کل بورس با بیش از ۲۶هزار واحد افت در کف کانال یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحدی قرار گرفت تا دومین ریزش شدید سال ۱۴۰۱ رقم بخورد.

میدکو،فولاد،پارسان و کگل بیشترین تاثیر برروی شاخص کل را داشتند.

شاخص هم وزن هم با بیش از ۸ هزار افت همراه بود.

ارزش معاملات خرد هم به ۲هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان رسید.

نکته قابل تامل میزان خروج پول حقیقی ها از بازار است که امروز به ۷۰۰ میلیارد تومان رسید تا رکورد سه ماهه خود را بشکند.

صبا، فاهواز و دماوند هرکدام با ۲ میلیارد تومان بیشترین ورود و وبملت با ۳۴.۵،شپنا با ۳۲ و فولاد با ۲۸ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز،گروه فلزات اساسی با ۱۰۹ میلیارد تومان رکورددار خروج پول حقیقی بود.