۰ نفر

خسته تر از خسته؛

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۸ مهر / در روی همان پاشنه می چرخد

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۷
کد خبر: 672963
پیش بینی بورس دوشنبه ۱۸ مهر / در روی همان پاشنه می چرخد

هوای بورس فعلاً ابری است؛ شاخص کل در جریان معاملات روز یکشنبه هم با افت همراه شد. در حالی که ارزش معاملات خرد به حداقل ممکن رسیده است، دوباره شاهد رکوردشکنی خروج پول حقیقی بودیم. تکنیکالیست ها می گویند بورس به کف رسیده و بنیادی کارها هم از ارزشمندی بازار سهام می گویند اما باز هم شاخص کل روند نزولی خود را طی می کند

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ معاملات روز یکشنبه هم نسبت به روزهای گذشته تفاوت محسوسی نداشت تا نشان دهد که همچنان روزهای سیاه بورس ادامه دارد. هرچند که شنبه شاخص کل توانست سبزپوش به کار خود پایان دهد اما معاملات به گونه ای رقم خورده بود که نشان می دهد بازار سهام همچنان بی رمق است و نمی تواند دل از رنگ قرمز بکند.

شاخص کل بورس در معاملات روز یکشنبه با کاهش بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰ واحد تا ارتفاع یک میلیون و ۳۰۵هزار واحدی پایین آمد. با این وجود نگاهی به روند شاخص کل نشان می دهد هرچه به پایان معاملات نزدیک می شویم، فشار فروش کاهش یافته است.

شاخص کل

 شاخص هم وزن نیز با افت بیش از ۵هزار و ۶۰۰ واحدی خود تا ارتفاع ۳۷۶ واحدی عقب نشینی کرد.

شاخص هم وزن

ارزش معاملات خرد روز شنبه هم پس از سه روز به بالای دوهزار میلیارد تومان رسید. میانگین ارزش معاملات خرد روزانه در هفته دوم مهر ماه یک هزار و ۹۴۲ میلیارد تومان را ثبت کرد که پایین ترین سطح میانگین ارزش معاملات خرد روزانه در ۲۸ هفته معاملاتی سال ۱۴۰۱ محسوب می شود. موضوعی که به خوبی نشان از عمق رکود معاملاتی حاکم بر بازار سهام دارد.

ارزش معاملات خرد

این بهبود نسبی در ارزش معاملات خرد همزمان با تشدید خروج پول حقیقی بود؛ حقیقی‌های بازار سهام در جریان معاملات روز شنبه بیش از ۶۲۳ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند. به بیان دیگر، بیش از ۲۸ درصد ارزش معاملات خرد به خروج پول حقیقی مربوط بوده است که بالاترین موج خروج پول حقیقی از بهمن ماه سال گذشته محسوب می شود.

پیش بینی بورس

از دید تکنیکالی شاخص کل و البته بسیاری از نمادهای به کف حمایتی خود رسیده اند و عملاً بازار در مرحله اشباع فروش قرار دارد. از دید بنیادی نیز نسبت PبهE بازار به کم تر از میانگین بلند مدت خود رسیده و بسیاری از نمادهای در قیمت های ارزشمندی قرار دارند. با این وجود هر روز شاهد افت بازار سهام هستیم و این ناشی از همان موضوع این روزهای بازار یعنی فضای نااطمینانی اقتصادی و سیاسی کشور است. بنابراین تا زمانی که این ریسک ها مرتفع نشود، نمی توان انتظار داشت که بهبودی در شرایط بازار هم ایجاد شود.