۰ نفر

گزارش معاملات امروز بورس؛

شاخص کل تخته گاز به سمت جنوب / سقوط ارزش معاملات خرد به کم تر از ۲هزار میلیارد تومان

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 671695
شاخص کل تخته گاز به سمت جنوب / سقوط ارزش معاملات خرد به کم تر از ۲هزار میلیارد تومان

بورس که در جو بی خبری و فضای مبهم به سر می برد گرچه در ابتدای معاملات تلاشهایی برای بازگشت از خود نشان داد ولی نهایتا داستان همان همیشگی بود؛ روند شاخص باز هم کاهشی بود.

به گزارش سرویس اقتصاد آنلاین؛حال و روز بازار سهام که توامان با بی خبری و انبوهی از اخبار منفی دست و پنجه نرم می کند؛بی رمق تر از آن است که بتوان بازگشت به روزهای سبز را حداقل با شرایط فعلی برای آن متصور بود.اگر چه بسیاری از تنیکالیست ها با اشاره به این نکته که شاخص در محدوده اشباع فروش قرار دارد و برخورد شاخص با خط حمایت خود می تواند شرایط را برای بازگشت شاخص مهیا کند ولی نشانی از بازگشت در رفتار شاخص دیده نمی شود.بسیاری از بنیادی کارها هم با اشاره به رسیدن نسبت p/e بازار به پایین ترین سطوح تاریخی خود بازار را آماده تغییر جهت می دانند ولی کماکان شاخص به افت ادامه می دهد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل افتی ۳هزار و ۳۱۱ واحدی را به ثبت رساند و در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحدی قرار گرفت.

میدکو،بفجر و کچاد بیشترین تاثیر منفی برروی شاخص را داشتند در حالیکه وغدیر،شپنا و ذوب بیشترین در جلوگیری از افت بیشتر شاخص را داشتند.

شاخص هم وزن هم افتی حدودا ۱۰۰۰ واحدی داشت.

ارزش معاملات خرد هم نهایتا به حدود یک هزار و  ۷۴۰میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۳۵۰میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

آریان با ۱۳،سخوز با ۶ و دسبحان با ۵.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و بپاس با ۹۰ ،تفارس با ۱۰.۵ و خودرو با ۱۰ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

بیمه و صندوق بازنشستگی با ۱۱۲ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را در میان صنایع به ثبت رساندند.