۰ نفر

گزارش معاملات امروز بورس؛

کابوس تابستانی شاخص کل تمام شد؟ / آشتی حقیقی ها با بورس

۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبر: 670758
کابوس تابستانی شاخص کل تمام شد؟ / آشتی حقیقی ها با بورس

برای دومین روز معاملاتی متوالی بازار تقریبا سراسر سبز با رگه هایی از قرمز بود تا پس از کابوس تابستانی بازار،معامله گران بالاخره طعم صعود بازار سهام را بچشند. شاخص کل با ثبت افزایش بیش از ۱۲ هزار واحد در میانه کانال یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز با ۴هزار و۴۶۶ هزار واحد افزایش همراه بود.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ معاملات امروز بورس از ابتدا با برتری تقاضا بر عرضه همراه بود و نهایتا شاخص کل و شاخص هم وزن هر دو در آخرین روز معاملاتی هفته روز مثبتی را پشت سر گذاشتند.در وهله اول شاید با توجه به فضای مبهم برجام و دور از دسترس بودن توافق در کوتاه مدت و  همچنین شرایط بازارهای جهانی غیرقابل توجیه بنظر برسد ولی با نگاه موشکافانه تر و توجه به روند معاملات در ماه های گذشته رفتار امروز بازار خیلی هم دور از انتظار جلوه نمی کند چرا که تقریبا در تمامی طول شهریور ماه شاخص جز افت و قرمزپوشی ارمغانی نداشت و سطوح حمایتی خود را یکی پس از دیگری از دست می‌داد.

بنابراین وضعیت کنونی و صعود اخیر شاخص کل را می‌توان ریشه در کاهش فروشندگان و قرار گرفتن بازار در اشباع فروش دانست.گزارش های تابستانه شرکتها و عملکرد آنها نیز را میتوان از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار این روزهای بازار دانست.علاوه بر آن قیمت دلار هم که خود پیشران دیگری برای بازار سهام به حساب می‌آید روندی صعودی را طی می‌کند.البته نمی توان ادعا کرد که این مولفه ها شروط کافی برای بازگشت شاخص و شروع و پایداری یک روند صعودی هستند و برای اظهارنظر در این خصوص باید در روزهای رفتار شاخص کل را رصد کرد.

در پایان معاملات امروز،شاخص کل با ثبت ۱۲ هزار و۱۱۵ واحد افزایش در میانه کانال یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحدی قرار گرفت.

«شپنا»،«فولاد»،«نوری» و «شتران» از جمله تاثیرگذار ترین نمادها بر روی شاخص کل بودند.

شاخص هم وزن نیز با ۴هزار و۴۶۶ هزار واحد افزایش همراه بود.

ارزش معاملات خرد هم در پایان به بیش از ۲هزار و۶۰ میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۵۲.۵ میلیارد تومان به بازار وارد کردند.

«نوری» با ۲۱،«پکرمان» با ۱۶ و «ودی» با ۱۰.۵ میلیارد تومان بیشترین ورودی و «بپاس» با ۲۳،«خودرو» با ۲۲ و «حکشتی» با ۱۱.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

گروه محصولات شیمیایی با ۳۳ میلیارد تومان از لحاظ ورود پول حقیقی رکورددار بودند و گروه خودرو و ساخت قطعات با ۱۳.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را از آن خود کرد.