۰ نفر

رییس سازمان امور مالیاتی؛

چرا اجرای قانون پایانه‌ های فروشگاهی با شرکت‌ های بورسی آغاز شد؟

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۳۴
کد خبر: 667970
چرا اجرای قانون پایانه‌ های فروشگاهی با شرکت‌ های بورسی آغاز شد؟

همایش تبیین نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌ مؤدیان برای شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس صبح امروز برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ رییس سازمان امور مالیاتی در همایش تبیین نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌ مؤدیان برای شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس بیان کرد: ما از شورای عالی هماهنگی سران سه قوه درخواست کردیم به ما اجازه دهند قانون را مرحله‌ای و تدریجی اجرا کنیم. زیرا تلقی قانونگذار اجرای یک باره قانون بود. اما چون قانون همه آحاد کشور را درگیر می‌کند، ما برای آنکه قانون را به صورت ملایم اجرا کنیم و در اقتصاد براثر اجرای قانون تنشی وارد نشود، این مجوز را دریافت کردیم که قانون به صورت مرحله‌ای تا پایان سال ١۴٠٢ به اجرا در آید و هر سه ماه یکبار یک گروه از فعالان اقتصادی فراخوان می‌شوند. گروه اول با شرکت‌های بورسی آغاز شد. زیرا شرکت‌های بورسی بیشترین فعالیت را دارند و بخش بزرگی از اقتصاد و تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهند و در عمل قدمی بلند در اجرای قانون برداشته می‌شود.

وی افزود: از سویی دیگر شرکت‌های بورسی بسیار شفاف هستند و اطلاعات مربوط به آنها در اختیار سایر آحاد جامعه قرار می‌گیرد و به همین دلیل پیوستن شرکت‌های بورسی به سامانه مودیان کار آسانی است و با دسترسی که ما به آنها قرار می‌دهیم می‌توانند به سامانه ما بپیوندند و با ساز و کارهایی که تعریف میکنیم صورت حساب الکترونیکی دریافت کنیم. ما اعتقاد داریم این شروع مهم مهمترین گام ما در اجرای قانون خواهد بود.

منظور گفت: ما برای اجرای قانون نیازمند تمهیداتی بودیم. اول آماده سازی که در ٩ ماهه اول دولت انجام شد. دستور بعدی مقررات اجرای قانون بود. مثلا ضوابط مالی و دستورالعمل‌های پذیرنده‌ها و دستورات فنی که باید ارتباط ما و شما را مشخص کند. این اقدامات نیز انجام شد.