۰ نفر

در راستای شفاف‌سازی عملکرد دولت؛

صورت های مالی ۱۳۲ شرکت افشا شد + لیست شرکت ‌ها

۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲
کد خبر: 637568
صورت های مالی ۱۳۲ شرکت افشا شد + لیست شرکت ‌ها

در ادامه فرآیند انتشار صورت‌ های مالی شرکت‌ های دولتی، امروز ۱۳۲ شرکت، عملکرد خود در سال ۹۹ را برای عموم افشا کردند. این اقدام در راستای افزایش شفافیت و نظارت ‌های عمومی بر عملکرد دولت است.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ سامانه کدال، از صبح امروز، اول خرداد ماه، میزبان سومین گروه از صورت‌های مالی شرکت҅های دولتی بود. بر این اساس، صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۳۹۹، ۱۳۲ شرکت دولتی در این سامانه افشا شد.

وزارت اقتصاد از سال گذشته با هدف افزایش نظارت‌های عمومی بر شرکت‌های دولتی و شفافیت عملکرد آنها، اقدام به انتشار صورت‌های مالی این شرکت‌ها کرد.

در اولین مرحله انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی، از عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه خود از جمله، سازمان خصوصی سازی، سازمان حسابرسی و بانک‌های دولتی، پرده برداری کرد.

در دومین مرحله این برنامه نیز در روزهای پایانی فروردین ماه سال جاری، صورت‌های مالی سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌هایی اعم از پالایشگاه‌ها، مناطق ویژه اقتصادی، شهرک‌های صنعتی، ایمیدرو، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ارتباطات زیرساخت و ... افشا شد.

حالا هم بخش دیگری از شرکت‌های دولتی، عملکرد سال ۹۹ خود را برای عموم منتشر کردند. فدراسیون‌های ورزشی، سازمان‌های مناطق آزاد دولتی، شرکت‌های تابعه بانک‌ها، بیمه‌های دولتی و کشتیرانی‌های دولتی نمونه‌هایی از این شرکت‌ها هستند.

شرکت های منتشر شده در کدال