۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پرتفوی پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری سهم‌ آشنا برای هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۰

۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۰۶
کد خبر: 602125
پرتفوی پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری سهم‌ آشنا برای هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۰

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در سبدی که شرکت مشاور سرمایه‌‌گذاری سهم‌آشنا، در تاریخ ۳۰دی‌ ماه ۱۴۰۰ ارائه داد، نام چهار نماد «شپنا»، «کساوه»، «وغدیر» و «نوین» برای سرمایه‌گذاری در میان‌مدت و بلندمدت به چشم می‌خورد. همچنین این شرکت، «صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان» را برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری میان‌مدت شرکت سهم‌آشنا

سهام شرکت صنایع‌ کاشی‌ و سرامیک‌ سینا که با نماد «کساوه» در بازار اول فرابورس معامله می‌شود اولین سهمی است که در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا برای هفته آینده قرار گرفته است. کساوه که در پایان معاملات روز ۲۹دی‌ماه، با قیمت ۴۲،۰۰۰ریال به استقبال هفته آینده رفته، هدف قیمتی ۸۰،۰۰۰ریالی و رشد حدود ۹۱درصدی را در میان‌مدت پیش‌روی خود می‌بیند. وضعیت مطلوب کساوه که نشات گرفته از بهره‌برداری از طرح کاشی اسلب و سودآوری مناسب است، باعث شده تا این نماد ۱۵درصد از پرتفوی پیشنهادی، هفته نخست بهمن‌ماه ۱۴۰۰ شرکت سهم‌آشنا را به خود اختصاص دهد.

سهام بیمه نوین با نماد «نوین» که ۱۵درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا است. نماد نوین، در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت پایانی ۳,۷۰۰ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، نسبت پایین قیمت بازاری شرکت نسبت به ارزش آن و هم‌گروهی‌ها را به عنوان مهمترین دلیل انتخابش اعلام کرده و هدف قیمتی ۵،۰۰۰ریالی را برای ونوین مشخص کرده که معادل بازدهی حدود ۳۵درصدی در میان‌مدت، برای سهامداران این شرکت است.

سبد

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت سهم‌آشنا

سهام شرکت پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا» که ۱۵درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا است. نماد شپنا، در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت پایانی ۶،۳۰۰ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، وضعیت سودآوری مناسب و طرح بهبود کیفیت نفت گاز را به عنوان مهمترین دلیل انتخابش اعلام کرده و هدف قیمتی ۷,۲۰۰ریالی را برای شپنا مشخص کرده که معادل بازدهی حدود ۱۵درصدی در بلندمدت، برای سهامداران این شرکت است.

چهارمین سهامی که در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا حضور دارد؛ سهام هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر، با نماد «وغدیر» است. نسبت P/NAV‌مناسب و عرضه شرکت‌های زیرمجموعه مهم‌ترین دلایلی هستند که این سهم از سوی سهم‌آشنا به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است. وغدیر در روز چهارشنبه گذشته، قیمت پایانی ۱۵،۰۰۰ریال را ثبت کرد؛ بر اساس پیش‌بینی شرکت سهم‌آشنا، نماد وغدیر در بلندمدت با رشدی بالغ بر ۳۳درصد همراه شده و به قیمت ۲۰،۰۰۰ریال خواهد رسید.

در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت امین آشنا ایرانیان، برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد شده است. این صندوق، اولین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی است که در سایت فیپیران، موفق به کسب درجه عملکرد ۵ستاره شده است. همچنین این صندوق به طور ماهیانه سود تقسیم می‌کند و میانگین بازدهی آن بیش از ۲۹ درصد بوده است. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، پیشنهاد کرده است که سهامداران ۴۰درصد از پرتفوی خود را به این صندوق اختصاص دهند.

لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری سهم‌آشنا، جهت بازنشر در اختیار اقتصاد آنلاین قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.