۰ نفر

دلیل تاخیر در واگذاری سرخابی ها چیست؟

۱۹ دی ۱۴۰۰، ۲:۳۵
کد خبر: 597674
دلیل تاخیر در واگذاری سرخابی ها چیست؟

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: ایراد اصلی AFC تفکیک کنترل باشگاه های پرسپولیس و استقلال است که با توجه به شرایط، به زودی اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: وزارت اقتصاد برای حل مشکل سرخابی‌ها سه گواهی صادر کرده است گواهی اول را سازمان امور مالیاتی صادر کرده مبنی بر این که این دو تیم ترتیبات بازپرداخت بدهی مالیات خود را انجام می‌دهند.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: گواهی دوم را هم سازمان خصوصی سازی صادر کرده است که تا فوریه ۲۰۲۲ این دو تیم وارد بورس شوند و گواهی سوم را هم وزیر اقتصاد صادر کرده که مجامع این دو تیم براساس آن تفکیک شده و به جای این که سه وزیر واحد در مجامع استقلال و پرسپولیس باشند دو وزیر در یک باشگاه و دو وزیر در باشگاه دیگر منصوب شدند.

قربانزاده ادامه داد: با این حال و باوجود اینکه همراهی‌های بسیار، متأسفانه ایرادات AFC باقی مانده و به گفته AFC تأثیر مهمی که سهامداران یا مدیر یک باشگاه می‌تواند در یک دوره لیگ در باشگاه دیگر بگذارند پذیرفتنی نیست و باید این مشکل حتماً رفع شود و کنترل این باشگاه‌ها متفاوت باشند.

وی گفت: جدا کردن کنترل این باشگاه‌ها اتفاقی است که به زودی برای این دو باشگاه رخ نخواهد داد.