۰ نفر

در گفت و گو با احمد اشتیاقی مطرح شد؛

هفته آینده چه سهامی بخریم؟

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۷
کد خبر: 552854
هفته آینده چه سهامی بخریم؟

کارشناس بازار سرمایه، پنج گروه بانکی، پالایشی، خودرویی، دارویی و سیمانی‌ را مستعد رشد در هفته آینده دانست. همچنین وی در مورد آینده سهم‌های دلاری نیز اظهار نظر کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، پنج صنعت را برای خرید در ۱۰ روز آینده پیشنهاد کرد.  وی با پیش‌بینی رشد سهام شرکت‌های بانکی گفت: سهام‌های بانکی از رشد اخیر بازار عقب مانده‌اند. تراز عملیاتی بیشتر بانک‌ها در چهار ماه ابتدایی سال مثبت بوده و پرتفوی آن‌ها در یک یا دو ماه اخیر بهبود پیدا کرده است. وی در ادامه سهام‌ بانک‌های ملت، صادرات و تجارت را مناسب ورود در روزهای آتی دانست.

اشتیاقی ادامه داد: پس از بانکی‌ها، نمادهای پالایشی نیز تا حدودی استعداد رشد قیمت دارند. زیرا سهام‌های این گروه در دو یا سه هفته اخیر، رشد زیادی را ثبت نکرده‌اند. وی در ادامه شتران و شپنا را به عنوان نماد‌هایی از این گروه با پتانسیل بالا معرفی کرد.

احمد اشتیاقی در ادامه اظهاراتش افزود: با وجود اینکه کماکان بخش عمده سهام‌های خودرویی زیان‌ده هستند اما به این دلیل که از رشد اخیر بازار جا مانده‌اند، می‌توانند در هفته آینده مورد اقبال بازار قرار بگیرند. همچنین وی اضافه کرد: از آن‌جا که خبهمن هم سودآور است و هم پرتفوی خوبی دارد، نسبت به باقی نماد‌های این گروه، شرایط بهتری برای رشد دارد.

اشتیاقی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از داروها مشمول ارز نیمایی شده‌اند، سهام‌های دارویی نیز مستعد افزایش قیمت هستند. همچنین اگر قیمت‌هایی که در بازار سیمان کشف می‌شوند، مورد قبول مقامات ذی‌ربط قرار بگیرد، این شرکت‌ها نیز پتانسیل رشد خواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه در خصوص سهام‌های دلاری چنین اظهار داشت: به واسطه تحرکاتی که برای دلار بازار آزاد به وجود آمد، صنایع کامودیتی محور و دلاری با اقبال مواجه شدند و تا امروز رشد خوبی را ثبت کرده‌اند. وی افزود: اگر قیمت دلار بازار آزاد در طی هفته آتی، زیر ۲۷هزار تومان نگه داشته شود، سهام‌های دلاری جای رشد نخواهند داشت.