در بورس امروز امروز معامله‌گرها ۱۷۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و ۹درصد از کل سهام لیزینگ کارآفرین معامله شد.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ روز جاری در مجموع حدود پنج هزار و ۳۲۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شپنا»، «رمپنا»، «برکت»، «کاما» و «شستا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در نخستین روز هفته معادل ۱۶۹میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، گروه مپنا پس از معاملاتی به ارزش ۱۶۸میلیارد تومان دوم شد و سهام گروه دارویی برکت نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام تولید نیروی برق دماوند (دماوند) پس از بازگشایی ۹درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام فنرسازی زر (خزر) با افت ۴۲درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که ۵۲۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات ۴۶۵میلیارد تومانی دوم شد و «خودرو و ساخت قطعات» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۸.۸درصد از کل سهام لیزینگ کارآفرین (ولکار) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۲۱درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در چهار سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۵۲نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

ارزش معاملات 1400.04.19رتبه بندی ارزش معاملات  1400.04.19