۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش روزانه صندوق های ETF‌(۵تیر۱۴۰۰) / صعود دست‌جمعی صندوق‌ ها

۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
کد خبر: 539677
گزارش روزانه صندوق های ETF‌(۵تیر۱۴۰۰) / صعود دست‌جمعی صندوق‌ ها

در بورس امروز ۲۰۰میلیارد تومان دارا یکم و ۴۰۷میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۸۱۱میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۳۴۸میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۴۰۷میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود ۱۳میلیارد تومان واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر (پارند) را از حقوقی‌ها خریدند (۲۶درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «اعتماد» را به ارزش ۱۳۴میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۵۸درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام هستی‌بخش آگاه (آگاس) رشد ۴.۷درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر امروز مالکان هیچ صندوقی با زیان مواجه نشدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۵درصد) در رابطه با صندوق گروه زعفران سحرخیز (سحرخیز) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۶۰۸میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۴درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و ۳۷۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۱.۹درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۸۱۲میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۳۴۸میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۶هزار و ۳۶۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی ۳۳۵میلیارد تومان بود.

صندوقهای قابل معامله 1400.04.05

تحرکات صندوق_ها 1400.04.05