۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به تغییرات پرتفوی ونیکی در اردیبهشت ماه / افت دو هزار و ۲۵۰میلیارد تومانی ارزش بازاری ونیکی

۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶
کد خبر: 531154
نگاهی به تغییرات پرتفوی ونیکی در اردیبهشت ماه / افت دو هزار و ۲۵۰میلیارد تومانی ارزش بازاری ونیکی

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به حدود ۲۸هزار و ۴۲۰میلیارد تومان رسید. همچنین ونیکی از فروش بخشی از سهام خود، پنج میلیارد و ۶۱۰میلیون تومان سود کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، حدود دو هزار و ۲۵۰میلیارد تومان از ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران، کاسته شد. با این افت، ارزش بازاری ونیکی در پایان اردیبهشت ماه به ۲۸هزار و ۴۲۰میلیارد تومان رسید.

صنعت خودرو و ساخت قطعات با کاهش ۶۱۰میلیاردی، بیشترین افت ارزش را از میان صنایعی که ونیکی بخشی از سهام شرکت‌های آن را در اختیار دارد را تجربه کرد. همچنین ارزش بازاری صنعت مواد و محصولات دارویی ۳۷۰میلیارد و سیمانی‌ها ۲۱۰میلیارد کاهش پیدا کردند. صنعت محصولات شیمیایی با وجود افت ارزش ۱۴۵میلیاردی همچنان بیشترین سهم از پرتفوی ونیکی معادل ۲۴.۵درصد را به خود اختصاص داده است. در این میان گروه بانکی‌ها و فلزات اساسی با ترتیب رشد ۱۶۰میلیاردی و ۴۴میلیاردی را ثبت کردند. شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در اردیبهشت ماه، به خرید سهام سه شرکت بورسی، مجموعا به ارزش ۶میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان اقدام کرد. 

ونیکی دو میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان سهام صنعتی آما، دو میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان سهام سیمان خوزستان و یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان سهام قند پیرانشهر خرید.

از سویی دیگر ونیکی از فروش بخشی از سهام خود در شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری سپنتا، نساجی بروجرد، قند بیستون و همچنین صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، پنج میلیارد و ۶۱۰میلیون تومان سود شناسایی کرد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

TSR Watermark - 191