۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سهامداران سایپا بخوانند (۱خرداد) / حضور پررنگ حقوقی ها برای خرید خساپا

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱
کد خبر: 529812
سهامداران سایپا بخوانند (۱خرداد) / حضور پررنگ حقوقی ها برای خرید خساپا

در پایان معاملات امروز بورس سهام شرکت سایپا با افت پنج درصدی مواجه شد و شاهد خروج پول افراد حقیقی بود.

اقتصادآنلاین - سیده زینب رزم گیر؛ در پایان معاملات امروز بورس سهام شرکت سایپا، مانند سه روز کاری گذشته سرخ‌پوش شد و با افت پنج درصدی مواجه شد. همچنین این نماد بین نمادهای پرتراکنش قرار گرفت. 

سهامداران «خساپا» در پیش‌گشایش بازار در اولین روز هفته صف فروش قابل توجهی تشکیل دادند. این صف با آغاز کار بازار برچیده شد اما دوباره به صف نشست. یک مرتبه دیگر هم در دقایق پایانی بازار صف فروش سایپا جمع‌‌آوری شد اما سهامداران همچنان تصمیم به فروش داشتند. در نهایت این نماد بازار را با صف فروش ۹۰میلیونی ترک کرد. گفتنی است امروز خودرویی‌ها دومین گروه با بیشترین خروج پول افراد حقیقی بودند و «خساپا» نیز با ۵۶میلیارد تومان، سومین نماد با بیشترین خروج پول شناخته شد.  

سهام شرکت سایپا در آخرین معاملات خود، عدد ۱,۶۵۳ریال را ثبت کرد که نسبت به روز گذشته حدود پنج درصد کاهش یافته است. همچنین با جابجایی بیش از ۵۶۸میلیون برگه سهم، روز بعدی معاملاتی خود را با ۱,۶۵۳ریال آغاز خواهد کرد.

ارزش معاملات امروز «خساپا» به حدود ۹۴میلیارد تومان رسید. همچنین ۳۷درصد از سهام شرکت سایپا را حقیقی‌ها و ۶۳درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از طرف دیگر، ۵۴۹میلیون برگه سهم (۹۷درصد) را اشخاص حقیقی و تعداد ۱۹میلیون سهم (۳درصد) را کدهای حقوقی به فروش رساندند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

خساپا1خرداد