۰ نفر

X33S مدیران خودرو؛ بررسی مشخصات، امکانات، قیمت، تجربه رانندگی

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱
کد خبر: 562273
X33S مدیران خودرو؛ بررسی مشخصات، امکانات، قیمت، تجربه رانندگی

X33S یکی از جدیدترین نسخه‌های ام وی ام X33 در ایران به شمار می‌رود و می‌شود گفت که بیش از سایر نسخه های این خودرو مورد توجه خریداران داخلی قرار گرفته و خود را بین کراس اوورهای اقتصادی جذاب چینی موجود در ایران جا داده است.

 اقتصادآنلاین - روزبه راد؛ ام وی ام ایکس ۳۳ اس در سال 2016 به بازار چین راه پیدا کرد و طی سال 1395 جایگزین ام وی ام ایکس ۳۳ نیو شد و به دلیل تحول کلی چهره و کابین به سبک اسپرت و جوان‌پسند، توانست متقاضیان ماشین های چینی میان قیمت را تا حد زیادی به سمت خود بکشاند.

 البته انتقادهایی نسبت به کیفیت ساخت این خودرو وارد است اما با این حال، قیمت مناسب و ظاهر جذاب به علاوه توان فنی متقاعدکننده سبب شده تا X33S جزوه کراس اوورهای اقتصادی نسبتا محبوب در کشور ما دسته‌بندی شود. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی ام وی ام X33S ویژگی‌های طراحی، امکانات و قیمت X33S و ... خواهیم انداخت.

ناگفته نماند که مدل نیوفیس این خودرو نیز طی سال 99 از سوی مدیران خودرو به بازار عرضه شده که در این مطلب مورد نظر ما قرار ندارد.

بررسی طراحی X33S

2

ام وی ام ایکس ۳۳ اس در مقایسه با مدل پیش از خود یعنی ایکس ۳۳ نیو، در بخش چهره دچار تحول کلی شده و نمایی به‌مراتب اسپرت و هیجان‌انگیزتر را به نمایش گذاشته است؛ به نحوی که علاوه بر خانواده‌ها، مشتریان کم سن‌وسال‌تر نیز از طراحی نسبتا تهاجمی و خشن نمای چهره این خودرو تا حدی به وجد آمدند و فرم ظاهری آن را نسبت به مدل‌های پیشین بیشتر پسندیدند.

 چراغ‌های کشیده، سپر اسپرت، جلوپنجره به فرم هندسی با نوارهای کرومی، المان‌های اصلی هستند که چهره ام وی ام ایکس33 اس را زینت بخشیده و بر جذابیت‌های بصری خودرو افزوده‌اند. این ماشین به‌ظاهر شاسی بلند در دو تیپ معمولی و اسپرت به بازار ارائه شد که تیپ اسپرت به سقف و ستون‌های مشکی، رکاب‌های جانبی و رینگ‌های متفاوت مجهز بود.

 سایر بخش‌های بدنه X33S تحول اساسی را در قیاس با مدلهای قبل شاهد نبوده و در مجموعه همان فرم قدیمی نسخه اولیه ایکس33 را ارائه می‌دهد. به نحوی که استایل کلی بدنه حالتی نه‌چندان ورزیده دارد و آن نوع پویایی که کراس اوورهای جدیدتر چینی از خود به نمایش می‌گذارند، در استایل بدنه این خودرو مشاهده نمی‌شود.

3

 در بخش عقب نیز شاهد حضور یک درب لولایی بزرگ با لاستیک زاپاس روی آن به سبک شاسی بلندهای فول سایز ژاپنی هستیم که به دلیل دهانه بزرگ، جا دادن اسباب و وسایل به درون محفظه را راحت‌تر کرده است. در مجموع باید گفت که به استثنای نمای چهره، سایر قسمت‌های بدنه ام وی ام X33S چندان مدرن نیست اما با این وجود این خودرو می‌تواند در رنج قیمت خود از لحاظ ظاهری یکی از گزینه‌های نسبتا جذاب و مدرن به‌ویژه برای اقشار متوسط مشتریان ایرانی تلقی شود.

طراحی کابین ام وی ام X33S مدیران خودرو

کابین mvm x33s در مقایسه با مدل پیش از خود به طور کامل تغییر کرده و حالا نمایی کاملا اسپرت به واسطه اشکال هندسی زاویه‌دار و خطوط صاف به وجود آورده است؛ به نحوی که می‌توان تناسب زیادی بین شیوه طراحی داشبورد و نمای چهره خودرو پیدا کرد و از این جهت حس و حال هیجان‌انگیزتری برای سرنشینان این کراس اوور کوچک وجود دارد. غربیلک فرمان و صفحه جلو آمپر نیز جلوه نسبتاً نوینی را به نمایش می‌گذارند و صحنه‌‌ای دلچسب را مقابل چشمان راننده ایکس ۳۳ اس پدید می‌آورند. ضمنا در این بین فرم طراحی دسته دنده و کنسول میانی نیز تقریبا مدرن و ارگونومیک به نظر می‌رسد و راننده به‌ویژه هنگام تعویض دستی دنده‌ها احساس خوبی از به دست گرفتن اهرم تعویض دنده خواهد داشت. کیفیت متریال به کار گرفته شده در ساخت داشبورد و سایر ادوات کابین به طور کلی چندان مرغوب نیست و نمی‌توان آن را با خودروهای گران‌قیمت مقایسه کرد. از لحاظ فضای کابین نیز باید گفت که پنج نفر سرنشین بزرگسال با قد متوسط می‌توانند از این خودرو با محدودیت نه‌چندان آزاردهنده استفاده کنند. فضای صندوق عقب x33s معادل 550 لیتر ظرفیت دارد و در حد معقول پاسخگوی احتیاجات خانوادگی در هنگام مسافرت خواهد بود

مشخصات فنی x33s

4

خودرو ایکس ۳۳ اس همانند گذشته از موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ به همراه گیربکس سی وی تی بهینه شده استفاده می‌کند. حداکثر قدرت این موتور برابر ۱۳۹ اسب بخار است و نهایت گشتاور آن هم به رقم ۱۸۰ نیوتن متر می‌رسد. ام وی ام x33s تحت شرایط استاندارد می‌تواند تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و در این بین به طور متوسط معادل ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین بسوزاند. این کراس اوور چینی ۱۴۲۰ کیلوگرمی دارای شتاب صفر تا صد ثانیه 13.4 است و باک سوخت آن نیز معادل ۵۵ ظرفیت دارد.

5

امکانات و آپشن ها

6

ام وی ام ایکس ۳۳ اس از لحاظ آپشن‌های رفاهی و ایمنی چندان دندان‌گیر و درخشان ظاهر نشده است؛ به نحوی که تجهیزاتی مثل سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم‌های راداری هشدار نقطه کور و هشدار تصادف، کیسه‌های هوای جانبی، اتولایت، ترمز کمکی و صندلی‌های جلو با تنظیم برقی در آن وجود ندارد. بنابراین اگر انتظار یک خودروی فول آپشن را از این چینی میان قیمت دارید، باید بگوییم که لازم است سطح توقعاتتان را بسیار پایین‌تر بیاورید. در ادامه مهم‌ترین امکانات ایکس ۳۳ اس اسپرت مدیران خودرو نام برده شده است: کروز کنترل، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، سنسور پارک عقب، دیلایت، مه شکن‌های جلو و عقب، روکش چرمی فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترل، نمایشگر لمسی ۸ اینچی با نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث و usb ، میرورلینک، دو عدد کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، روکش صندلی چرمی، خروجی برق ۱۲ ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف و آینه‌های جانبی برقی.

7

تجربه رانندگی با mvm x33s

پس از آن که پشت فرمان ام وی ام ایکس ۳۳ اس می‌نشینید، خود را در موقعیتی مابین خودروهای سدان و شاسی بلند احساس می‌کنید که می‌تواند تا حدی در ابتدا غریب به نظر برسد اما مطمئنا بعد از مدتی به این حس عادت خواهید کرد. پیش از استارت زدن موتور متوجه خواهید شد که ارگونومی ادوات داشبورد و نحوه چینش آنها به گونه ای است که راننده می‌تواند به‌راحتی به ادوات و کلیدهای مورد نظرش دسترسی داشته باشد و سطح تسلط بالایی به جاده و بخش کناری خودرو داشته باشد. خصوصا که آینه های بغل نیز پوشش وسیعی از کناره های خودرو ارایه می‌دهند.

 پس از استارت زدن موتور به نرمی روشن می‌شود و صدای چندانی درون کابین شنیده نخواهد شد. بعد از حرکت نیز در ابتدا شاید شتاب چندان بالایی را به‌ویژه با توجه به ماهیت خونسرد و آرام گیربکس سی وی تی تجربه نکنید، اما شتاب ثانویه به‌ویژه در بازه ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بهبود یافته و تقریبا عملکرد قابل قبولی را به عنوان یک خودروی خانوادگی از این محصول مدیران خودرو شاهد خواهید بود. در سرعت‌های بالا صدای موتور، محیط اطراف و صدای باد بیش از حد انتظار وارد کابین می‌شود و شاید این مسئله برای بعضی از سرنشینان که انتظار بالاتری از چنین خودرویی دارند، کمی آزاردهنده باشد.

 همچنین نه تنها نباید خیلی روی سواری نرم و آسایش‌بخش این خودرو حساب باز کنید، بلکه هنگام گذر از جاده‌های ناهموار ضربات و کوبش‌هایی وارد کابین خواهد شد که این مسئله نیز می‌تواند موجب نارضایتی بعضی از سرنشینان خصوصا در ردیف عقب شود. البته لازم به ذکر است که در جاده‌های معمولی کیفیت سواری ام وی ام ایکس ۳۳ اس چندان هم خشک نیست و می‌تواند یک سواری متعادل را بدون ناراحت کردن سرنشینان به شما ارائه دهد.

 از لحاظ پایداری و تعادل نیز باید گفت که در اینجا فقدان سیستم‌های کنترل کشش و پایداری به ویژه در سرعت‌های بالا کاملا احساس می‌شود و باید هنگام گذر از پیچ‌ها با سرعت زیاد، تمام جوانب احتیاط را به طور کامل رعایت کرد. اما در سرعت‌های عادی و متعارف ام وی ام x33s مشکل چندانی از لحاظ پایداری و تعادل و به طور کلی هندلینگ نخواهد داشت. صندلی‌های خودرو نیز طی مسافرت‌های طولانی کمی سفت و خشک حس می‌شوند و احتمالا بدن سرنشینان را دچار خستگی یا کوفتگی خواهند کرد. البته صندلی‌های ردیف جلو از این نظر وضعیت بهتری دارند.

 قدرت ترمزها نیز تحت شرایط عادی تقریبا مناسب به نظر می‌رسد اما در سرعت‌های بالا لازم است که فاصله طولی تا خودروهای مقابل یا هرگونه مانع دیگر کاملا رعایت شود و به طور کلی شاید بعضی از کاربران این خودرو آن حس اطمینان بخشی که از ترمزها انتظار دارند را دریافت نکنند.

8

حرف آخر

ایکس ۳۳ اس از لحاظ استایل بدنه نسبت به خودروهای تازه‌وارد و به‌ویژه رقبای مستقیم خود مثل فردا اس ایکس ۵ و لیفان x70 چندان دل‌چسب به نظر نمی‌رسد و با توجه به آنکه سال‌های زیادی از حضور مدل‌های مختلف x33 با همین استایل در بازار می‌گذرد، بنابراین شاید بسیاری از مشتریان ترجیح دهند تا محصولات جدیدتر به‌ویژه فردا sx5 را در رنج قیمت ایکس ۳۳ اس خریداری کنند.

اما با این وجود ایکس33 از یک مزیت بسیار مهم نسبت به رقیبان تازه‌وارد خود برخوردار است و آن اینکه خدمات پس از فروش، قطعات یدکی، کلیه لوازم بدنه و به طور کلی هر سرویسی که برای این خودرو نیاز باشد، به راحتی چه از سوی مدیران خودرو  و چه تامین کنندگان خصوصی در دسترس قرار خواهد داشت و شما می‌توانید بدون کوچک‌ترین دغدغه ای بابت نگهداری و یافتن لوازم یدکی، از این محصول مدیران خودرو استفاده کنید.

 این در حالی است که رقبایی مثل فردا اس ایکس ۵ و لیفان ایکس ۷۰ به تازگی وارد بازار شده و از لحاظ قطعات یدکی و لوازم بدنه محدودیت بسیار بیشتری نسبت به ایکس33 اس را تجربه می‌کنند. گفتنی است که قیمت ایکس ۳۳ اس اسپرت در زمان نگارش این مطلب معادل 560 میلیون تومان در بازار برآورد شده است. البته قیمت مصوب مدیران خودرو برای ایکس ۳۳ اس مقداری بالاتر بوده و به 564 میلیون تومان می‌رسد. مشتریان می‌توانند با استفاده از جدیدترین طرح فروش محصولات مدیران خودرو این کراس اوور جمع‌وجور را به صورت نقدی و یا با شرایط اقساطی تهیه کنند.