۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد قیمت نفت به دنبال کاهش تولید آمریکا / خسارات آیدا بیش از هر طوفان دیگری بود

۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳
کد خبر: 560724
رشد قیمت نفت به دنبال کاهش تولید آمریکا / خسارات آیدا بیش از هر طوفان دیگری بود

با کاهش قابل توجه تولید در آمریکا پس از وقوع طوفان آیدا، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش یافت.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که تولید در خلیج مکزیک ایالات متحده در پی خسارات ناشی از طوفان آیدا کاهش یافت، قیمت نفت روز پنجشنبه پس از تجربه افت در اوایل جلسه معاملات، برای دومین روز متوالی رشد کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت ۲۶سنت معادل ۰.۳۶درصد افزایش یافت و به ۷۲دلار و ۸۶سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۱۲سنت معادل ۰.۱۷درصد رشد، به قیمت ۶۹دلار و ۴۲سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی اظهار کردند: "تولید ایالات متحده در حال تلاش برای بازیابی از طوفان آیدا است. خسارات گسترده به زیرساخت‌ها و قطعی برق به این معنی است که طوفان آیدا با وجود گذشت ۹روز، بیش از هر طوفان دیگری عرضه را مختل کرده است."

روز سه‌شنبه حدود ۷۷درصد معادل ۱.۴میلیون بشکه در روز از تولید خلیج آمریکا همچنان متوقف بود. بازار تا کنون حدود ۱۷.۵میلیون بشکه نفت از دست داده است. لازم به ذکر است که چاه‌های فراساحلی این خلیج حدود ۱۷درصد از تولید ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به اینکه طوفان آیدا به احتمال زیاد باعث افت بیش از میزان پیش‌بینی شده (۱۶۰هزار بشکه در روز) شود، اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید نفت خام ایالات متحده در سال ۲۰۲۱، ۲۰۰هزار بشکه در روز کاهش یابد و به ۱۱.۰۸میلیون بشکه در روز برسد.

داده‌های موسسه نفت آمریکا برای هفته منتهی به ۳سپتامبر نشان داد که کاهش ذخایر نفت خام کمتر، و افت ذخایر بنزین و میعانات بیشتر از حد انتظار بوده است.

این آمار نشان داد که ذخایر بنزین ایالات متحده در هفته منتهی به ۳سپتامبر ۶.۴میلیون بشکه، و ذخایر نفت خام ۲.۹میلیون بشکه کاهش یافته است.

همچنین بر اساس داده‌های موسسه نفت آمریکا، ذخایر میعانات ایالات متحده در هفته مشابه، ۳.۷میلیون بشکه افت کرده است.

همچنین، روز چهارشنبه، از آنجا که معترضان در لیبی جلوی صادرات نفت به بنادر Es Sider و Ras Lanuf را گرفتند، قیمت‌ها تا حدودی حمایت شد.