۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حفظ فشار حداکثری رمزارزها در چین / برق ذخیره شده از فرار ماینرها به چه مصرفی می رسد؟

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸
کد خبر: 557191
حفظ فشار حداکثری رمزارزها در چین / برق ذخیره شده از فرار ماینرها به چه مصرفی می رسد؟

مقامات بانک مرکزی چین اخیرا از افزایش سختگیری در خصوص مبادلات و استخراج رمزارزها خبر داده و اظهار داشتند که همچنان به این روند ادامه خواهند داد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش کوین‌تلگراف، یکی از مقامات بانک مرکزی چین اظهار داشت که مردم باید آگاهی ریسک خود را افزایش دهند و از سرمایه‌گذاری در رمزارزها اجتناب کنند.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده، چین با یک یادآوری عمومی اعلام کرد: بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال قانونی نبوده و ارزش حقیقی ندارند و از همین رو سختگیری‌ها برای این بازار دو برابر افزایش می‌یابد.

یین یوپینگ، معاون دفتر حمایت از حقوق مشتریان مالی بانک مرکزی چین، در یک نشست خبری به رسانه‌های داخلی گفت: بانک مرکزی وضعیت فشار حداکثری را حفظ کرده و به سختگیری خود در خصوص معاملات رمزارزها ادامه می‌دهد.

در این نشست توجیهی، یوپینگ اظهار داشت که مبادلات مربوط به ارزهای دیجیتال، به طور کامل یک فریب سرمایه‌گذاری است. یوپینگ اعلام کرد که مردم باید آگاهی ریسک خود را افزایش دهند و از سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها دوری کنند.

به رغم تداوم پیگیری‌های دولت در زمینه صنعت رمزارزها، یوپینگ به احتمال بازگشت عملیات معاملات رمزارزها در چین اشاره کرد. به عنوان یک اقدام متقابل، بانک مرکزی چین نوعی همکاری با مقامات محلی برای شناسایی معامله‌گران که از صرافی‌های رمزارزها استفاده می‌کنند، آغاز کرده و در نتیجه، تلاش برای مسدود کردن وب‌سایت‌های تجاری، برنامه‌ها و شرکت‌های مرتبط با آن را افزایش می‌دهد.

گزارش شده که بانک مرکزی با کمیسیون تنظیم مقررات بانک و بیمه چین همکاری می‌کند تا سیستم‌هایی را برای نظارت و مبارزه با استفاده از ارزهای دیجیتال توسعه دهد.

علاوه بر فشارهای اعمال شده توسط بانک مرکزی چین، دولت‌های محلی نیز اقدامات پیشگیرانه‌ای برای توقف فعالیت‌های مربوط به رمزارزها آغاز کرده‌اند. نهادهای نظارتی از استان یینگ جیانگ، از نیروگاه‌های برق خواسته‌اند تا تامین برق استخراج‌کنندگان رمزارز در این منطقه را قطع کنند.

همچنین از نیروگاه‌ها خواسته شده که پس از حذف استخراج‌کنندگان رمزارز از شبکه‌های مربوطه، آنها را به کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی اطلاع دهند. در حالی که استخراج‌کنندگان چینی همچنان در کشورهای موافق با قوانین رمزارزها مستقر می‌شوند، گزارش شده که چین از برق ذخیره شده برای ایجاد زیرساخت‌های تولید خودروهای الکتریکی استفاده می‌کند.