۰ نفر

جریمه تردد خودروهای غیربومی چقدر است؟

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۹
کد خبر: 554297
جریمه تردد خودروهای غیربومی چقدر است؟

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص اعمال ممنوعیت‌های جدید تردد اظهار کرد: این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد و شامل ممنوعیت کامل است و به‌صرف جریمه شدن اجازه عبور و ادامه مسیر نخواهند داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در کشور گفت: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا این محدودیت‌ها از ساعت ۱۲ روز یکشنبه شروع شد و خاتمه این طرح هم تا پنجم شهریورماه ادامه خواهد داشت. این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد و شامل ممنوعیت کامل است و به‌صرف جریمه شدن اجازه عبور و ادامه مسیر نخواهند داشت. پلاک‌های بومی اجازه خروج از شهرها را ندارند و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به شهرها را ندارند.

وی افزود: تردد شبانه در این طرح کماکان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد برابر مصوبات ستاد کرونا در تمامی شهرها با هر وضعیت رنگ‌بندی ممنوع است. البته ناوگان حمل‌ونقل کالا، بار و مسافربری از این محدودیت‌ها مستثنی هستند.

وی در خصوص وضعیت خودروهای غیربومی در شهرهای دیگر نیز گفت: خودروهایی که با پلاک‌های غیربومی در شهرهای دیگر بعد از ساعت محدودیت و ممنوعیت قرار داشتند به مدت ۲۴ ساعت فرصت داده شد تا به سمت شهر مبدأ خودشان حرکت کنند و بعد از ۲۴ ساعت، در هر نقطه از سطح کشور و راه‌ها و جاده‌ها و داخل هر نقطه شهری در هر ساعتی که مشاهده شدند جریمه خواهد شد.

مهلت پرداخت جرائم مربوط به کرونا یک ماه است

سرهنگ شیرانی دررابطه‌با مهلت پرداخت جرائم بیان کرد: در طرح جدید، برابر مصوبات ستاد مقرر شد مهلت پرداخت جرایم مربوط به کرونا و ترددهای غیرمجاز یک ماه باشد و چنانچه بعد از یک ماه راننده نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکرد، جریمه به میزان دوبرابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی به تردد خودروها در ساعات منع تردد اشاره و عنوان کرد: خودروهایی که حق تردد در سطح شهرها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد را دارند شامل خودروهای تاکسی، تاکسی های اینترنتی و خودروهای مجوزدار مربوط به عوامل شیفتی، عوامل کادر درمان و سایر سازمان‌ها هستند.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه متذکر شد: بخشی از ترددها در این ساعات غیرمجاز است و باتوجه‌به اینکه شهر تهران از نظر پوشش‌های دوربینی و دوربین‌های ثبت تخلف بسیار پیشرفته‌تر و بالاتر از بقیه شهرها است مطمئناً تخلفات ثبت خواهد شد و از طریق پیامک به رانندگان اطلاع داده خواهد شد.

لغو طرح ترافیک در ایام اعمال محدودیت‌های تردد

وی اظهار کرد: در تهران کلیه اصنافی که در گروه‌های دو و سه و بالاتر قرار دارند تعطیل هستند هم بازار تهران تعطیل است و هم مراکز تجاری و تفریحی تعطیل هستند؛ بنابراین هیچ جذابیت و هیچ ایجاد سفری در مناطق مرکزی و بازار نخواهد داشت. همچنین در این ایام طرح ترافیک انجام نخواهد شد.