۰ نفر

مدیر عامل فرابورس ایران مطرح کرد؛

درج ۱۰صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه روی تابلو فرابورس

۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴
کد خبر: 490814
درج ۱۰صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه روی تابلو فرابورس

مدیر عامل فرابورس ایران، به درج ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه روی تابلو فرابورس اشاره کرد و گفت: ۱۵ درخواست جدید از سوی وی‌سی‌ها برای ورود به فرابورس داریم که ۸ درخواست در مراحل نهایی است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، امیر هامونی در پنل «ورود استارتاپ‌ها به بورس و تامین منابع مالی» افزود:  به تازگی مجوز تاسیس ۳ صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی نیز به ارزش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان صادر شده است ؛ یعنی هر کدام از این صندوق‌ها دست کم ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارند.

 وی با اشاره به شفافیت در بازار سرمایه گفت: علاوه بر شفافیت، در کشور ما حاکمیت شرکتی نیز مقوله بسیار مهمی است؛  چرا که شرکت‌ها کمتر چندنسلی هستند اما در دنیا شرکت‌های زیادی با عمر بیش از ۲۰۰ سال وجود دارند.

هامونی اظهار داشت: بازار سرمایه بستری برای ایجاد پایداری در شرکت‌ها و استارتاپ‌های کشور به شمار می‌رود تا بتوانند حتی با شوک‌های اقتصادی به روند فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به شرایط ورود شرکت ها به فرابورس ادامه داد: استارتاپ‌ها برای ورود به فرابورس باید دستورالعمل‌های پذیرش، حاکمیت شرکتی و ... را رعایت کنند و شاید از سوی متقاضیان پذیرش این فرایند، روند زمانبر و کند به نظر برسد اما در دنیا نیز عرضه اولیه شرکت‌ها از چندین ماه تا چندین سال طول می‌کشد.

مدیرعامل فرابورس ایران افزود: از سوی دیگر در کشور ما، نگاه به بازار بیشتر بر دارایی‌ها و تجهیزات شرکت‌ها مبتنی است و از نظر فرهنگی باید مردم به استارتاپ‌ها دید سرمایه‌گذاری پیدا کنند که در این زمینه مسیر روشنی می‌بینیم ؛ چراکه وجود استارتاپ‌ها به تنوع‌سازی پرتفوی سرمایه‌گذاران کمک می‌کند.

هامونی گفت:  فرابورس همواره بازارها و ابزارهای متنوعی برای کمک به شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان طراحی و راه‌اندازی کرده و بازار هدف نیز ویژه این شرکت‌ها به زودی آغاز به کار می‌کند.

مدیرعامل فرابورس ایران همچنین از  افزایش سقف تامین مالی سکوهای تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) از ۲ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان به تازگی خبر داد و افزود: از این رو سکوها می‌توانند تا ۱۰ میلیارد تومان به تامین مالی هر طرح کمک کنند و تا کنون بالغ بر ۱۰ مجوز موافقت اصولی صادر شده که ۴ سکو نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

در این پنل که عصر پنجشنبه ۲۷ آذر برگزار شد،  استارتاپ‌هایی همچون دیجی کالا، شیپور، کافه‌بازار و تپسی هدف از آمادگی برای ورود به بازار سرمایه را عمدتا  تامین مالی و ایجاد شفافیت در کسب‌وکار بیان کردند.