۰ نفر

وزیر بهداشت خبر داد؛

تزریق واکسن جدید به کودکان در ۷ استان

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹
کد خبر: 841525
تزریق واکسن جدید به کودکان در ۷ استان

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز تزریق دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک در هفت استان کشور گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در تمام مراکز دولتی وابسته به وزارت بهداشت انجام می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بهرام عین‌اللهی امروز در حاشیه مراسم "پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت" اظهار کرد: امروز از دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس که اهمیت بسیار زیادی در پیشگیری از بیماری‌ها در کودکان دارد رونمایی کردیم.

وی افزود: پنوموکوک می‌تواند بیماری‌های زیادی در کودکان ایجاد کند و سالانه ۱۵۰۰ کودک به خاطر این بیماری فوت می‌کنند یا بستری می‌شوند و شایع‌ترین عارضه آن سینه پهلو است. روتاویروس نوعی ویروس است که باعث بروز علائمی مانند اسهال می‌شود و تعداد زیادی از کودکان دچار مشکلات گوارشی و مشکلات هاضمه می‌شوند و مجبور به بستری آنها می‌شویم و واکسن روتاویروس که امروز رونمایی شد نیز می‌تواند از این بیماری پیشگیری کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: قرار است در هفت استان کشور، واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق شود؛ واکسن روتاویروس نیز خوراکی است و در ۲ و ۴ و ۶ ماهگی به کودکان داده خواهد شد.

عین‌اللهی با اشاره به سابقه بیش از ۴۰ ساله واکسیناسیون کودکان در کشور بیان کرد: در کشور ما به بالای ۹۰ درصد کودکان واکسن تزریق می‌شود و مرگ و میر کودکان به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است. امیدواریم با تکمیل زنجیره واکسیناسیون در کشور بتوانیم از سایر بیماری‌ها نیز پیشگیری کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی خبر داد و اضافه کرد: بیماری در کودکان می‌تواند عوارض پایدار ایجاد کند و ممکن است فردی به دلیل فقر به دنبال درمان بیماری کودکش نرود و به همین دلیل هیئت دولت با درمان کودکان زیر ۷ سال موافقت کرده است.

وی ادامه داد: ما در تمام مراکز دولتی وابسته به وزارت بهداشت به صورت رایگان خدمات سرپایی و بستری را به کودکان ارائه می‌کنیم و با وجود همه تحریم‌ها روی کودکان سرمایه‌گذاری می‌کنیم زیرا افراد به طور میانگین تا ۷۰ سالگی عمر می‌کنند و بنابراین سلامت آینده کودکان‌مان با درمان رایگان آنها تأمین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha