۰ نفر

مدیر کل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد:

عدم ثبات در شرکت‌های دولتی زمینه ساز کاهش بهره‌وری/شرکت دولتی مشابه بخش خصوصی نیست

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷
کد خبر: 841301
عدم ثبات در شرکت‌های دولتی زمینه ساز کاهش بهره‌وری/شرکت دولتی مشابه بخش خصوصی نیست

مدیر کل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی عدم ثبات در شرکت‌های دولتی را زمینه ساز کاهش بهره‌وری در این شرکت‌ها دانست و گفت: نباید از شرکت‌های دولتی توقعی مشابه بخش خصوصی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، محمد عنبری مدیر کل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پیش رویداد ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های دولتی که امروز در محل سازمان امور مالیاتی برگزار شد، بیان کرد: مواجهه حاکمیت، دولت و تصمیم‌گیران درمورد شرکت‌های دولتی ظرایف و نکات بسیاری دارد.

وی افزود: امروز اتفاقی که در حوزه بهره‌وری می‌افتد، ارائه شاخص کمی برای عملکرد یک شرکت دولتی است. همه رفتارهای هیات مدیره شرکت‌های دولتی باید کمی شود که بتوان در مورد آنها تصمیم درست گرفت.

عنبری گفت: اگر در مقاطع جدید نتوانیم به برخی پرسش‌ها درباره شرکت‌های دولتی جواب بدهیم، کنش‌های رسانه‌ای منجر به تصمیماتی درباره این مجموعه‌ها می‌شود که شاید صحیح نباشد.

وی تاکید کرد: نمی‌توان از شرکت دولتی مشابه شرکت خصوصی انتظار سودسازی داشت. البته انتظار زیان‌دهی از این شرکت‌ها نداریم.

مدیر کل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی افزود: تفاوت شرکت دولتی با خصوصی تصویری است که در ذهن تصمیم‌ساز به درستی ساخته نشده است. گاهی این تصویر نادرست منجر به تصمیمات غلط شده است.

وی تاکید کرد: عدم ثبات مدیریتی زمینه عدم بهره‌وری شرکت‌های دولتی را فراهم کرده است. اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم، نقص‌هایی دارد اما در دو سه سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

عنبری بیان کرد: در این رویداد شاخص‌های ارزیابی عملکرد برای هر شرکت تعریف شده است و این شاخص‌ها قابلیت بهبود خیلی زیادی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha