۱۹ نفر

مستاجران بخوانند / شرایط جدید دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۲۶
کد خبر: 841256
مستاجران بخوانند / شرایط جدید دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

شرایط جدید وام ودیعه مسکن مستاجران را در این گزارش بخوانید.

به گزارش اقتصادآنلاین، ثبت نام وام مسکن، مستلزم دارا بودن شرایط معرفی شده در آن سامانه است. ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن نیز از این قاعده، مستثنی نبوده و افرادی که در این سامانه، اقدام به ثبت نام می کنند، لازم است که شرایط تعیین شده از سوی دولت را داشته باشند.

شرایط دریافت وام مسکن 1403

بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهر سازی، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن، همانند متقاضی ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، می بایست متاهل بوده یا اینکه سرپرست خانوار باشد. بنابراین، باید گفت که تسهیلات اجاره خانه سال ۱۴۰۳ که از سوی دولت ارائه گردیده، به افراد مجردی که سرپرست خانواده نمی باشند، تعلق نمی گیرد. با این وجود، با توجه به اطلاعیه های رسمی که از سوی وزارت راه و شهر سازی اعلام گردیده است بر این قاعده، دو استثنا وارد شده و افراد، با داشتن شرایط زیر، حتی اگر مجرد بوده و سرپرست خانوار هم نباشند، واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن می باشند.

  • زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن که با خانواده زندگی نکرده و در واقع، خودسرپرست می باشند.
  • مردانی که سابقا، سرپرست خانوار بوده، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد می باشند.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن

برای اینکه ثبت نام وام ودیعه مسکن، از سوی وزارت راه و شهر سازی، مورد تایید قرار گیرد و متقاضی، برای دریافت این تسهیلات، به بانک معرفی شود، علاوه بر اینکه متقاضی تسهیلات اجاره خانه باید دارای شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن لازم باشد، ضروری است تا اجاره نامه ارائه شده توسط متقاضی وام نیز ویژگی های تعیین شده از سوی دولت را داشته باشد. مطابق اطلاعاتی که در سایت tem.mrud.ir، اعلام گردیده، اجاره نامه ای که برای دریافت وام ودیعه مسکن، در این سایت بارگذاری می شود، می بایست، یکی از خصوصیات زیر را دارا باشد و شرایط اجاره نامه برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

  • به طور رسمی تنظیم شده باشد. (یعنی در دفتر اسناد رسمی و توسط سردفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد.)
  • در سامانه ایران املاک iranamlaak.ir ثبت شده و کد رهگیری از این سایت دریافت کرده باشد.

ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، همانند سال گذشته، از طریق سامانه tem.mrud.ir صورت می گیرد و نیاز به مراجعه حضوری، به هیچ یک از نهاد های دولتی مربوطه نمی باشد.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال ۱۴۰۳، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 33
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • سمیه IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    20 0
    سلام برای دریافت این ودیعه ثبت نام کردیم برای تشکیل پرونده ب بانک ک مراجعه کردیم شرایط سختی از ضامن میخواد دوتا ضامن رسمی بهمراه کسر از حقوق خب یه دفعه اعلام کنید ...ک هفت خان رستم است .
  • علیرضا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    16 0
    سلام وقت بخیر توروخدا یکی جواب بده من الان ده روز شده نتونستم از کسی یا از جایی جواب درست حسابی بگیرم آیا واسه وام ودیعه مسکن پایان خدمت میخاد یانه ؟؟ واسه وام ودیعه مسکن ثبت نام کردم هرمدارکی بانک خاسته جور کردم بردم ضامن هم بردم امضا و اثر انگشت گذاشتیم اخرش گفتن شما پایان خدمت نداری نمیتونی وام ودیعه بگیری خاهش میکنم بگین من کجا برم کجا مراجعه کنم این مشکلم حل بشه من واقعا به این وام نیاز دارم زندگیم درخطره از هم میپاشه کمک کنین بگین کجا برم راهنماییم کنین کجا مراجعه کنم لطفا 09917849236 شماره تماس گذاشتم توروخدا بگین چیکار کنم تشکر
  • بازنشسته خانه بدوش تامین اجتماعی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    1 0
    اینم از وام دادنشون باید بجای خوشحال شدن های های گریه کرد که از زندان گونتانامو آزاد شدن راحت تراز وام گرفتن ازاین دولت است آخه بی وجدان یه بازدیداز محل زندگی و یه بازدید از فیش حقوق که هرماهه بیشترش بحساب مالک واریز میشه این همه دنگ و ونگ نداره ؟ وامت هم بکام دزدهای بیت المال میخوره و بس ما رو ببین واسه امامزده ای که جسدی درش نیست چقدر گریه و زاری و التماس کردیم .....
  • محمد حسن ابراهیمی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    30 10
    با سلام بنده که پارسال وام ودیعه مسکن گرفتم امسال که خانه جدید رهن و اجاره کردم دوباره شاملم میشه؟؟؟؟ تشکر
    • سامان IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 1
      سلام وقت بخیر دوست عزیر. من یکی از ضامنین هستم که برای آشنا اقدام کردیم. حالا بجز مشکلی که شما دارید. متاسفانه بیشتر بانک ها روی ضامن رسمی که این روز ها یا بهتره بگم خیلی ساله ضامن رسمی وجود نداره همه قراردادی هستن اعم از خود بانکی ها. پس واقعا گیر و حساسیت زیادی هست که واقعا مشکل بزرگی هست نمیدونم کسایی که این جور وام هارو تصویب میکنن نمیدونن کسی این دوره ضامن کسی نمیشه یا اگرم بشه رسمی درصد پیدا کردنش بسیار سخته و مشکل بزرگ دیگه کاغد بازی بسیار زیادش هست )(مستاجر گرفتار چطوری این همه مدارک خودش وضامنینش رو جور کنه بعد مشکل دیگه کارت پایان خدمت هم میخوان البته بستکی به رییس بانکش داره چقدر باهات کنار بیاد. مشکل دیگه اینه که وقتی کد ملی هست که زیرو بم همه رو میشه با یه استعلام دراورد این همه مشکل کاغذ بازی برای 150 چیه. . به هرحال دوست عزیز فعلا که خواستن از ما هم خواستن. .به امید اینکه هرچه زودتر مسعولین هم سودشو واقعا درست کم کنن هم راه رسیدنش رو اسونتر کنن
  • علی اصغر IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    نمیدونم دنبال چه هستید بیش از یکسال است درحال دوندگی ابتدا دریافت فرم چهاربرگی سامانه ثبت معاملات که بعداز مدتی باطل شود جایگزین آن سامانه خودنویس اجاره نامه برگ ثنا با ضامن ونامه کسر از حقوق کپی شناسنامه و...و...دولت الکترونیک شما هنوز متوجه مستاجر بودن مراجعه کننده نشوده اید اینچنین آزار میدهید به هر حال مدارک تحویل بانک شود تازه بانک وقت گذاشته برای دوماه بعد به شما این مبلغ را بدهد لاک‌پشتی افسوس.صد افسوس.
  • هانی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    مردمو مسخره کردین مادوبارپول خرج کردیم اخرش هم هیچ.
  • حبیب IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    من که یک چک برگشتی دارم اونم مبلغ واریز شده به حساب صندوق دادگاه برای بیست میلیون وام فرزند آوری رفتم بانک میگن هیچ وامی بهت تعلق نمیگیره یک دفعه بگن من بمیرم