۱ نفر

هزینه سفر به ترکیه در سال ۱۴۰۲

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱
کد خبر: 810588
هزینه سفر به ترکیه در سال ۱۴۰۲

هزینه سفر به هر کشوری تا حدود زیادی به سبک سفری که ما در نظر داریم بستگی دارد. به عنوان مثال اقامت در هتل‌ لوکس و انتخاب رستوران‌های لاکچری، می‌تواند هزینه‌های سفر را تا حدودی بالاتر ببرد. اگرچه برخی از هزینه‌ها اجتناب ناپذیرند؛ اما بسیاری از هزینه‌های سفر انعطاف پذیرند و تا حدودی می‌توان با مدیریت لازم، هزینه‌ها را به حداقل رساند. در ادامه این مطلب قصد داریم برآورد هزینه‌های سفر به ترکیه در سال ۱۴۰۲ را بررسی کنیم.

هزینه های ضروری سفر به ترکیه چیست؟

هزینه بلیط ترکیه، اقامت، بیمه مسافرتی، هزینه خورد و خوراک، هزینه‌های حمل‌ونقل و هزینه بازدید از جاهای دیدنی ترکیه، از مهم‌ترین هزینه‌های تور ترکیه است که در ادامه به بررسی آن پرداخته‌ایم.

هزینه خرید بلیط هواپیما ترکیه

یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های سفر به ترکیه هزینه بلیط هواپیما است. هزینه بلیط بسته به نوع ایرلاین، نوع بلیط، و همچنین فصل و زمان سفر با تور ترکیه می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برای مشاهده قیمت‌ها در هر لحظه از شبانه روز می‌توانید به سایت‌های خرید بلیط نظیر قاصدک ۲۴ مراجعه کرده و با وارد کردن مبدا و مقصد و تعداد مسافران، لیستی از بلیط‌های مقصد را مشاهده کنید.

هزینه اقامت در سفر به ترکیه

هزینه اقامت در استانبول در فصول پرگردشگر مانند تابستان بالاتر از فصل زمستان است. قیمت‌هایی که در ادامه ذکر شده است؛ به طور متوسط بوده و برای تابستان ۱۴۰۲ است.

هزینه یک شب اقامت در آپارتمان استودیویی خصوصی Airbnb

شما می‌توانید استدیوهای فوق‌العاده و اتاق‌های یک تخته را با قیمت مناسب مناسب پیدا کنید. میانگین قیمت Airbnb در کل استانبول ۸۸ دلار است.

هزینه یک شب اقامت در هاستل

برای یک تخت خواب در یک هاستل استاندارد با موقعیت مرکزی احتمالا شما باید ۳۰۰ لیر ترکیه بپردازید.

هزینه یک شب اقامت در یک هتل متوسط

احتمالا شما برای اقامت در یک هتل متوسط در منطقه مرکزی شهر باید حدود ۱۰۰۰ لیر پرداخت کنید.

هزینه یک شب اقامت در یک هتل بوتیک

با هزینه ۲۵۰۰ لیر در هر شب می‌توانید در یک هتل بوتیک ویژه در استانبول، همراه با یک صبحانه کامل ترکی و یک حمام به سبک حمام‌های ترکی، اقامت زیبایی را تجربه کنید.

هزینه خرید استانبول کارت تقریبا ۵۰ لیر ترکیه است.

هزینه‌ های حمل و نقل در ترکیه

اگر قصد استفاده از حمل‌ونقل عمومی در ترکیه را دارید؛ در مرحله اول باید یک کارت حمل ونقل شارژی یا همان استانبول کارت را خریداری کنید. حداکثر ۵ نفر می‌توانند ازیک استانبول کارت استفاده کنند.

هزینه سفر به ترکیه در سال ۱۴۰۲

هزینه حمل و نقل در ترکیه در سال ۱۴۰۲

کرایه مترو، اتوبوس و کشتی در استانبول

به جز متروبوس، کرایه‌های حمل و نقل عمومی در استانبول قیمت ثابت ۷.۶۷ لیر، برای مسافرانی که از استانبول کارت استفاده می‌کنند؛ هزینه دربر دارد. ولی در صورت خرید بلیط الکترونیکی دو برابر آن باید هزینه پرداخت کنید.

کرایه تاکسی در استانبول

استانبول دارای سه نوع تاکسی متفاوت است که هزینه‌های متفاوتی دارند. هزینه تاکسی در ترکیه نسبتا بالاست و بهتر است به جای تاکسی از مترو و اتوبوس استفاده کنید. انواع  تاکسی در استانبول:

  • تاکسی زرد ( استاندارد)
  • تاکسی فیروزه‌ای ( پریمیوم، ۲۰ درصد هزینه بیشتر)
  • تاکسی مشکی ( لوکس، دو برابر گران‌تر)

هزینه کرایه روزانه ماشین در ترکیه

با اینکه کرایه ماشین در ترکیه ضرورتی ندارد و ایده بدی بنظر می‌رسد؛ اما بهتر است بدانید هزینه اجاره خودرو در ترکیه روزانه حدودا ۳۷۰ لیر است.

هزینه غذا و خورد و خوراک در ترکیه

هزینه‌های خورد و خوراک از مهم‌ترین هزینه‌های سفر هستند. در ادامه میانگین هزینه‌های نوشیدنی و غذا در ترکیه را برای شما آورده‌ایم.

هزینه یک وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط

اگر در رستوران‌های محلی ترکیه غذا بخورید و سراغ رستوران‌های لوکس نروید؛ هزینه غذایی یک وعده برای دو نفر تقریبا بین ۲۰۰ تا ۳۶۰ لیر می‌شود.

هزینه یک وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران یا کافه بین المللی

 اگر انتخاب شما برای صرف غذا یک رستوران بین‌المللی باشد؛ هزینه یک وعده غذا برای دو نفر چیزی حدود ۳۵۰ تا ۵۰۰ لیر می‌شود.

صبحانه ترکی استانبول

صبحانه سنتی ترکی کهوالتی از محبوب‌ترین خوراکی‌های استانبول است. هزینه سفارش این صبحانه چیزی بین ۹۰ تا ۱۵۰ لیر است. هزینه برخی از نوشیدنی‌های گرم نیز عبارت است از:

  • هزینه یک فنجان چای: ۳ لیر
  • هزینه یک فنجان قهوه ترک: ۷ لیر
  • هزینه یک فنجان لاته در یک کافه شیک: ۳۵ لیر

هزینه غذاهای خیابانی در ترکیه

قیمت غذاهای خیابانی از قبیل یک دونر کباب سریع، بالیک اکمک (کاسه ماهی کبابی)، ایکلی کوفته (کیبه شکم پر) و یا بشقاب تاووک پیلاو (مرغ و برنج) در استانبول حدود ۴۰ لیر است. قیمت برخی خوراکی‌های خیابانی دیگر:

  • قیمت یک تکه باقلوا ترکی: ۱۴ لیر
  • هزینه یک لیوان آبمیوه تازه: ۱۵ لیر
  • هزینه یک بطری آب معدنی: ۴ لیر

هزینه بازدید از جاهای دیدنی در ترکیه

برای سرگرمی‌ها و بازدید از جاهای دیدنی ترکیه نیز باید هزینه‌ای را در نظر داشته باشید. برخی از این هزینه‌ها را در ادامه آورده‌ایم.

  • هزینه بازدید از برج گالاتا: ۱۳۰ لیر
  • هزینه خرید بلیط بازدید از دراویش چرخان: ۵۵۰ لیر
  • هزینه حمام لوکس یا حمام خصوصی: ۷۰۰ تا ۸۰۰ لیر
  • هزینه حمام عمومی: ۱۲۵ لیر
  • هزینه کشتی کروز بر روی تنگه بسفر: ۱۰۰۰ لیر

هزینه سفر به ترکیه در سال ۱۴۰۲

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم برخی از مهم‌ترین هزینه‌های سفر به ترکیه را بررسی کنیم. برای خرید بلیط هواپیما استانبول یا رزرو تور ترکیه می‌توانید به سایت قاصدک ۲۴ مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد هزینه سفر به ترکیه در سال ۱۴۰۲

  1. هزینه سفر به ترکیه به چه عواملی بستگی دارد؟ نوع ایرلاین، درجه هتل، تفریحات سفر و رستوران‌هایی که انتخاب می‌کنید؛ در هزینه‌های سفر شما تاثیر گذارند.
  2. چگونه سفری ارزان به ترکیه داشته باشیم؟ سفر با تورهای گروهی ترکیه باعث کاهش هزینه‌های اقامت و...می‌شوند. همچنین می‌توانید سفر زمینی را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید.
  3. ارزان ترین فصل‌ برای خرید تور ترکیه کدام است؟ فصل پاییز و زمستان از ارزان ترین فصل‌های سفر به ترکیه و خرید تور ترکیه هستند.
  4. هزینه یک شب اقامت در یک هتل متوسط در ترکیه چند لیر است؟ حدود ۱۰۰۰ لیر

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Azi DE ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    Tashakor