۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مدیران آمریکایی با بیشترین دستمزد را بشناسید/ دستمزد کارگران و مدیران در ۴دهه گذشته چقدر اضافه شد؟

۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱
کد خبر: 453105
مدیران آمریکایی با بیشترین دستمزد را بشناسید/ دستمزد کارگران و مدیران در ۴دهه گذشته چقدر اضافه شد؟

مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، ایلان ماسک، در حال حاضر بالاترین دستمزد را در میان مدیران آمریکایی دریافت می‌کند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، ایلان ماسک، در صدر لیست مدیران اجرایی که بیشترین دستمزد را دریافت می‌کنند، قرار گرفت.

برای برخی، دستمزدهای نجومی مدیران اجرایی، بخشی از فریب اساسی نظام سرمایه‌داری آمریکا را نشان می‌دهد: این ثروت عظیم برای هر کسی که به اندازه کافی سخت کار می‌کند قابل دسترسی است.

برای عده‌ای دیگر، یادآور این مسئله بوده که چگونه ثروت‌ها غیر منصفانه تقسیم شده‌اند؛ عدم توازنی که در میان میلیون‌ها آمریکایی به چشم می‌خورد، اما شمار اندکی از مدیران، شغل خود را در طول بیماری همه‌گیر از دست داده‌اند در حالی که بازار سهام روند صعودی را تجربه کرده است.

دستمزدها به عنوان بخشی از اقتصاد ایالات متحده نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از زمانی که فدرال رزرو در دهه 1940 آغاز به جمع‌آوری چنین داده‌هایی کرد قرار دارد، در همین حال، موسسه سیاست اقتصادی تخمین می‌زند که دستمزد مدیران عامل طی چهار دهه گذشته بیش از 900درصد افزایش یافته، اما میزان آن برای کارگران معمولی تنها 12درصد بیشتر شده است.

قابل ذکر است که این روند توسط سهام‌داران بنیادی تقویت شده، که از زمان رکود در سال 2008 شرکت‌ها را وادار به پیوند دستمزد با عملکرد کرده‌اند، که اغلب با ارزش سهام سنجیده می‌شوند. این کار به صورت موثر محیطی را ایجاد کرده که تقریبا هیچ مبلغی برای یک شخص تا زمانی که سهام روند صعودی را ادامه می‌دهد، به اندازه کافی بزرگ نیست.

در جدول ارائه، به ترتیب مدیران آمریکایی که بیشترین دستمزد را دریافت می‌کنند مشاهده می‌کنید؛

بالاترین دستمزد مدیران