۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش‌ بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو/ سکه به کانال ۱۴میلیون تومان بازگشت

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 471400
پیش‌ بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو/ سکه به کانال ۱۴میلیون تومان بازگشت

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امروز قیمت‌ها در بازار طلا با اندکی کاهش همراه بود به طوریکه نسبت به آخرین روز معاملات هفته پیش، بهای طلا حدود پنج هزار و سکه ۲۰۰هزار تومان ارزان شد و به کانال ۱۴میلیون بازگشت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره روند بازار طلا طی هفته گذشته توضیح داد: هفته پیش ارزش اونس جهانی به طور میانگین حدود ۳۰دلار افزایش یافت اما جهش چشمگیر نرخ ارز باعث شد تا شاهد ثبت قیمت‌های بی‌سابقه برای طلا و سکه باشیم.

او اضافه کرد: اما در بازار امروز با توجه به افت حدود ۳۰۰تومانی نرخ دلار، قیمت‌ طلا و سکه هم با کاهش جزیی همراه شد به طوریکه ارزش آن‌ها نسبت به آخرین روز معاملات هفته گذشته حدود پنج و ۲۰۰هزار تومان ارزان شد و سکه به کانال ۱۴میلیون تومان بازگشت.

حباب سکه به یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید

به گفته این فعال بازار طلا، در تغییرات قیمت سکه علاوه بر رشد نرخ ارز و اونس، افزایش تقاضا هم تاثیرگذار بوده چراکه در حال حاضر عرضه و تقاضای سکه با هم تناسب نداشته و همین موضوع باعث شده تا حباب آن به یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان طی هفته گذشته، و یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان در بازار امروز برسد.

احتمال ادامه روند نزولی در بازار طلا

کشتی‌آرای درباره آینده بازار طلا نیز اظهار کرد: با توجه به کاهش نرخ ارز در بازار امروز و اظهارات رییس کل بانک‌مرکزی مبنی بر افزایش عرضه، احتمال می‌رود که در هفته پیش‌رو شاهد کاهش نرخ ارز و به‌تبع آن افت قیمت طلا و سکه باشیم.

قیمت طلا و سکه ۱۲مهر ماه۹۹

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت سکه امامی به ۱۴میلیون و ۹۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۴میلیون تومان رسید.

کشتی‌آرای در پایان افزود: همچنین قیمت نیم سکه در بازار امروز ۸میلیون و ۲۰۰هزار، ربع سکه پنج میلیون و ۳۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان است؛ همچنین هر مثقال طلا پنج میلیون و ۸۵۰هزار و هرگرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۵۱هزار تومان قیمت خورد.