۰ نفر

آتش سوزی در ساختمان پلاسکو مهار شد

۳۰ دی ۱۳۹۵، ۸:۵۵
کد خبر: 171595
آتش سوزی در ساختمان پلاسکو مهار شد

ساختمان پلاسکو تهران واقع در محدوده خیابان جمهوری تهران صبح امروز - پنجشنبه - طعمه حریق شد.

به گزارش اقتصادآنلاین حدود ساعت هشت صبح امروز ساختمان پلاسکو تهران دچار آتش سوزی شد که دود سیاهی منطقه فرا گرفته است، نیروهای امدادی برای اطفای حریق در محل حضور دارند.این حادثه باعث شده است که خیابان جمهوری از تقاطع فردوسی به سمت شرق مسدود شود و عبور و مرور در این منطقه مختل شود .آتش سوزی به حدی است که از طبقات دود سیاه و آتش زبانه می کشد و طبقات فوقانی این ساختمان به شدت در حال سوختن است .ساختمان پلاسکو محل تولید و توزیع پوشاک است.

محدودیت ترافیکی در پایتخت

سرگرد علی اصغر شریفی با اعلام خبر وقوع آتش سوزی گسترده در ساختمان پلاسکو واقع در چهار راه استانبول پایتخت گفت: از دقایقی پیش شعله های آتش و دود غلیظ ناشی از آتش سوزی از یکی از طبقات این ساختمان اداری تجاری مشاهده شد که بلافاصله نیروهای امدادی اعم از ماموران پلیس راهور، اورژانس و نجات گران آتش نشانی در محل حادثه حاضر شده و عملیات امدادرسانی را آغاز کرده اند .

وی با اعلام اینکه به دلیل گستردگی شعله ها پلیس راهور در محدوده خیابان جمهوری، چهار راه استانبول و خیابان سعدی محدودیت ترافیکی خاص اعمال کرده است، افزود: محدودیت های اعمال شده برای تسهیل در تردد خودروهای امدادی و آتش نشانی است و بعد از مهار شعله های آتش برچیده خواهد شد .  

وی ادامه داد: در حال حاضر محدودیت تردد در مسیر غرب به شرق خیابان جمهوری و جنوب به شمال خیابان فردوسی  از سوی عوامل پلیس راهور در دست اجراست.شریفی از رانندگان خواست برای تسهیل در تردد خودروهای امدادی با عوامل پلیس راهور نهایت همکاری را داشته باشند .

 شعله های آتش از دقایقی پیش به جان ساختمان اداری تجاری معروف در چهار راه استانبول افتاده و عملیات مهار شعله ها همچنان ادامه دارد، هنوز علت آتش سوزی و تلفات احتمالی آن مشخص نشده است .

بر اساس این گزارش ملکی سخنگوی سازمان آتش نیز  گفت :حریق ساختمان پلاسکو در ساعت ۸:۲۰ دقیقه اعلام شده است و در حال حاضر ۴ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای آب پاش و تشک نجات در محل حادثه حاضر هستند .

جستجو برای یافتن مصدومان ادامه دارد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام اینکه در مجموع ۲۰۰ آتش‌نشان به همراه ۱۵ تانکر آب و سه دستگاه بالابر، عملیات اطفای حریق در ساختمان پلاسکو را امدادرسانی می‌کردند، افزود: سرانجام با گذشت یک ساعت و نیم از زمان وقوع آتش‌سوزی و اعلام حادثه، شعله‌های آتش، مهار و در کنترل نجاتگران آتش‌نشانی قرار گرفت.

ملکی با اعلام اینکه علاوه بر حضور آتش‌نشانان در محدوده ساختمان پلاسکو، ایستگاه‌های آتش‌نشانی در اطراف محل حادثه نیز در آماده‌باش کامل قرار داشتند، گفت: حریق در طبقه هشتم و نهم رخ داده بود و شعله‌های آتش در ضلع غربی و شمالی ساختمان از فاصله طولانی قابل رؤیت بود. تعدادی از کارگاه‌ها و فضاهای داخلی ساختمان پلاسکو کاملاً شعله‌ور شده بود و شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات فوقانی بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام اینکه بزرگترین مشکل امدادگران در مهار شعله‌های آتش، وجود کارگاه‌های شبانه‌روزی خیاطی در این ساختمان بود، تصریح کرد: خوشبختانه شعله‌ها مهار شده اما همچنان عملیات لکه‌گیری و سرکشی و بازرسی از تک‌تک واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد و آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، در حال تخلیه دود از راه‌پله‌ها و واحدهای تجاری اداری بسته هستند.وی با اعلام اینکه هنوز علت وقوع حادثه مشخص نشده است، گفت: جستجو برای پیدا کردن مصدومان و  فوتی‌های احتمالی این حادثه ادامه دارد.ملکی گفت: هنوز علت وقوع حادثه مشخص نیست اما به دلیل اینکه در محل حادثه تعداد زیادی کارگر برش کار و خیاط حضور دارند همه ایستگاه های اطراف محل حادثه در آماده باش کامل هستند.

۷ مصدوم در حریق "پلاسکو"

سرپرست اورژانس کشور گفت: حادثه حریق ساختمان پلاسکو تهران تا کنون هفت مصدوم داشته است.دکتر پیرحسین کولیوند اظهار داشت: حدود ساعت هشت صبح امروز در طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو تهران حریق رخ داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹ دستگاه آمبولانس در محل مستقر هستند، افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در محل مستقر شده‌اند.سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: مدیر اورژانس تهران در محل حضور دارند و بیمارستان‌های اطراف نیز در حالت آماده باش هستند.

کولیوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه در زمان حادثه کسی در ساختمان حضور نداشته است و یکی از ماموران اطفاء حریق، در زمان ماموریت دچار دودگرفتگی شد و یک نفر دیگر نیز دچار تروما شد که فورا به بیمارستان منتقل شده‌اند و پنج مصدوم دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

 

حریق در ساختمان پلاسکو

حریق در ساختمان پلاسکو

حریق در ساختمان پلاسکو

حریق در ساختمان پلاسکو

حریق در ساختمان پلاسکو

 

فیلم آتش سوزی در ساختمان پلاسکو تهران