۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اخبار و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۲۸
کد خبر: 479701
اخبار و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

سه روز از انتخابات آمریکا میگذرد و هنوز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در حالی که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز سه شنبه، ۱۳ آبان، به ایستگاه پایانی خود رسید اما حواشی و جنجال های آن همچنان دارد و با گذشته بیش سه روز از پایان انتخابات هنوز نتیجه قطعی آن مشخص نیست.

تا این لحظه جو بایدن 264 رای الکترال و دونالد ترامپ 214 رای الکترال کسب کرده‌اند. برای پیروزی در انتخابات آمریکا هر یک از نامزدها باید حداقل 270 رای الکترال داشته باشند.

نتیجه انتخابات

 آخرین وضعیت رقابت ترامپ و بایدن در ایالت‌های باقی‌مانده

۱۸:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۱۷

«جورجیا» کمتر از ۵۰ هزار رأی شمارش‌نشده دارد. بایدن اختلاف با ترامپ را بیشتر کرده و به ۷۲۴۸ رأی رسانده است. این ایالت ۱۶ رأی الکترال دارد.

در «کارولینای شمالی» آرای شمارش‌نشده کمتر از ۵۰ هزار است و ترامپ با اختلاف ۷۶.۴۷۹ رأی جلوتر است. این ایالت ۱۵ رأی الکترال دارد.

«پنسیلوانیا» هم کمتر از ۵۰ هزار رأی شمارش‌نشده دارد. در این ایالت که با ۲۰ رأی الکترال نقش تعیین‌کننده‌ای در برنده انتخابات دارد، بایدن با اختلاف ۲۸.۸۷۷ رأی از ترامپ پیشی گرفته است.

در «نوادا» کمتر از ۲۰۰ هزار رأی شمارش‌نشده باقی مانده است. در این ایالت بایدن ۲۲.۶۵۷ رأی از ترامپ بیشتر دارد. نوادا ۶ رأی الکترال دارد.

در «آلاسکا» که سه رأی الکترال دارد، حدود ۵۰ درصد آراء شمرده نشده و ترامپ با اختلاف ۵۴.۶۱۰ رأی از بایدن پیش افتاده است.

۹۷ درصد آراء در ایالت «آریزونا» شمرده شده و بایدن با اختلاف ۲۹.۸۶۱ رأی از ترامپ جلوتر است. این ایالت ۱۱ رأی الکترال دارد.

بایدن هم‌اکنون ۲۵۳ رأی الکترال قطعی و ترامپ نیز ۲۱۴ رأی الکترال را کسب کرده‌اند. فرد پیروز به ۲۷۰ رأی نیاز دارد. برخی منابع نیز ۱۱ رأی الکترال آریزونا را به حساب بایدن واریز کرده‌اند.

اختلاف بایدن با ترامپ در ایالت جورجیا افزایش یافت و به ۷۲۴۸ رای رسید

۱۷:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۱۷

3

اختلاف میان بایدن و ترامپ در جورجیا افزایش یافت

۱۲:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۱۷

برتری «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا افزایش یافت. 

اختلاف بایدن با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به هفت هزار و ۲۴۸ رای رسیده است. 

این در حالی است که آرا در این ایالت بناست بار دیگر بازشماری شود. 

برتری بایدن در ایالت کلیدی پنسیلوانیا افزایش یافت

۱۰:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۱۷

«جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برتری خود در ایالت کلیدی پنسیلوانیا را تقویت کرده است. بایدن در حال حاضر در این ایالت با ۲۷ هزار و ۱۳۰ رای از «دونالد ترامپ» رقیب خود پیش است.

از میان ۹ هزار و ۲۸۸ رای شمرده در منطقه «الگنی»، هفت هزار و ۳۰۰ رای متعلق به جو بایدن و هزار و ۸۷۵ رای متعلق به ترامپ بوده است.

بایدن: ما در این رقابت پیروز می‌شویم

۰۸:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۱۷

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا در سخنانی گفت: هنوز نتایج روشنی به دست نیامده است اما ما در این رقابت پیروز خواهیم شد.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شامگاه جمعه به وقت آمریکا در سخنانی گفت: هنوز نتایج روشنی به دست نیامده است اما ما در این رقابت پیروز خواهیم شد. ما در مسیر کسب بیش از ۳۰۰ رای الکترال هستیم.

احتمال بازشمارش آرای پنسیلوانیا وجود دارد

۲۳:۵۰  ۱۳۹۹/۰۸/۱۶

آسوشیتدپرس از احتمال بازشماری آرای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا خبر داد. پیشتر، مقامات ایالت جورجیا نیز چنین احتمالی را درباره بازشماری آرا مطرح کرده بودند.

میزان پیشتازی بایدن در ایالت نوادا ۲برابر شد

۲۲:۱۴ ۱۳۹۹/۰۸/۱۶

میزان پیشتازی نامزد حزب دموکرات، در ایالت نوادا دو برابر شده است. «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات، در ایالت نوادا با یک و هفت دهم درصد از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده پیشی گرفت.

بایدن در ۳ایالت کلیدی پیشتاز شد

۱۹:۱۶ ۱۳۹۹/۰۸/۱۶

آخرین تغییرات در روند شمارش آرا در ایالت های بینابین نشان می دهد که جو بایدن در ۳ ایالت کلیدی پیشتاز است.

جو بایدن در سه ایالت کلیدی پنسیلوانیا، جورجیا و نوادا پیشتاز است، او با پیروزی در هرکدام از این ایالت ها به کاخ سفید راه می یابد.

بایدن در پنسیلوانیا پیشتاز شد

۱۷:۳۹

«جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات از رئیس‌جمهوری آمریکا در ایالت پنسیلوانیا پیشی گرفت. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، این ایالت کلیدی ۲۰ کرسی دارد و چنانچه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در آن شکست بخورد، قادر نخواهد بود برای دومین‌بار وارد کاخ سفید.