۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مشارکت «تملت» در انتشار اوراق نفتی

۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبر: 458764
مشارکت «تملت» در انتشار اوراق نفتی

تامین سرمایه بانک ملت از پذیرش، تعهد خرید و بازارگردانی اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی و نفت خام سنگین صادراتی دو شرکت به ارزش ۲۵ هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در حالی مشاور پذیرش، تعهد خرید در عرضه اولیه و بازارگردانی اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی برای شرکت «توسعه نفت و گاز صبا اروند» و اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی شرکت «توسعه نفت و گاز صبای کنگان» بر عهده تامین سرمایه بانک ملت قرار داده شده که کل این اوراق از ارزشی بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال برخوردار است.

در این زمینه، روح اله حسینی مقدم، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت به ارائه توضیحات تکمیلی پرداخت و گفت: امروز، دوشنبه ۲۰مردادماه ۱۳۹۹ ، ۱۰هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی توسط شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نماد «سمیعا۰۰۱» عرضه خواهد شد.

وی افزود: این اوراق در مجموع ۱ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ قرارداد سلف موازی استاندارد میعانات گازی شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان بوده که با هدف تامین مالی طرح توسعه جامع و تکمیل فازهای ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی و به قیمت عرضه ۹ میلیون و ۷۸۵هزار و ۲۶۰ ریال برای هر قرارداد، واگذار می‌شود.

حسینی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه عرضه مزبور تنها در یک روز کاری خواهد بود، گفت: در همین راستا تامین سرمایه بانک ملت، تعهد خرید، مشاوره و بازارگردانی ۱۵هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی شرکت «توسعه نفت و گاز صبا اروند» را نیز برعهده گرفته است.

وی ادامه داد: این اوراق نیز امروز ۲۰مرداد ماه ۱۳۹۹ از بستر بورس انرژی عرضه خواهد شد. حجم اوراق مزبور بالغ بر در مجموع یک میلیون و ۴۹۱هزار و ۵۶۲ قرارداد سلف موازی بوده که به قیمت ۱۰ میلیون و ۵۶ هزار و ۵۷۰ریال در هر قرارداد واگذار خواهد شد.

به گفته مدیرعامل «تملت»، شرکت هدف از این عرضه را تامین مالی طرح احداث خطوط لوله نفت خام و پایانه های صادراتی در بنادر بهرگان و جاسک عنوان کرده است. یادآور می‌شود که این دو اوراق توسط کارگزاری بانک ملت عرضه خواهند شد.