۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۸فروردین/ بازار ارز در انتظار سرانجام نشست وین

۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰
کد خبر: 518412
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۸فروردین/ بازار ارز در انتظار سرانجام نشست وین

دلار در بازار امروز یک رفت‌و‌برگشت ۳۰۰تومانی را تجربه کرد و درحالیکه معاملات صبح را با قیمت ۲۵۰۵۰تومان آغاز کرده بود در میانه روز به ۲۵۳۵۰تومان رسید و در آخرین ساعات مجددا به مرز ۲۵هزار تومان بازگشت که این بلاتکلیفی بازار نتیجه انتظار معامله‌گران به سرانجام نشست وین است.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ امروز بازار ارز تحت تاثیر نشست کمیسیون مشترک برجام که در وین برگزار شده، در بلاتکلیفی به سر برد و تا زمانی که نتیجه این مذاکره مشخص نشود بازار به همین مسیر ادامه خواهد داد؛ به همین دلیل قیمت دلار امروز متاثر از ادامه جوسازی‌ها پیرامون این موضوع نوسان ۳۰۰تومانی را تجربه کرد و درحالیکه معاملات صبح را با قیمت ۲۵۰۵۰تومان آغاز کرده بود در میانه روز به ۲۵۳۵۰تومان رسید و در آخرین ساعات مجددا به مرز ۲۵هزار تومان بازگشت.

البته بعد از پایان یافتن اولین دور مذاکرات اظهارنظر‌هایی از سوی برخی مقامات منتشر شده که در قیمت دلار فردا تاثیرگذار خواهد بود؛ در همین رابطه رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفته که واشنگتن بعد از بازگشت به برجام به دنبال رسیدن به توافقی طولانی‌تر خواهد بود.

همچنین علی ربیعی سخنگوی دولت هم اظهار کرده که میان ایران و آمریکا هیچ مذاکره‌ای انجام نشده و نمی‌‌شود اما با اجرای کامل برجام ایران هم به مسیر برجام بازمی‌گردد و  قطعا این توافق و اجرای کامل آن در هفته های آتی را خواهیم دید.

در این میان عراقچی دبیر شورای امنیت ملی اعلام کرده که ایران تحت هیچ شرایطی وارد مذاکرات گسترده‌تری نمی شود که فراتر از توافق هسته ای باشد؛ این اظهارات ضد‌و‌نقیض به طور حتم در روند بازار ارز فردا تاثیر‌گذار بوده و تا زمانی که نتایج این نشست به طور رسمی اعلام نشود، قیمت دلار بر پایه همین اظهار‌نظر‌ها نوسان خواهد داشت.

نگاهی به روند قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی هم حاکی از آن است که معامله‌گران انتظار تغییر چندانی در نرخ این ارز برای بازار فردا ندارند و شنیده شده که بیشتر قیمت‌های اعلام شده در این بازار غیررسمی در حد لفظ بوده و کسی تا روشن نشدن آینده برجام وارد معامله به خصوص در حجم سنگین نمی‌شود.