۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۴اسفند/ بازار ارز در پایین‌ترین سطح نوسان

۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۰۴
کد خبر: 510842
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۴اسفند/ بازار ارز در پایین‌ترین سطح نوسان

امروز قیمت دلار با ۱۵۰تومان افزایش به ۲۵۳۰۰تومان رسید اما همچنان حجم معاملات پایین بوده و به نظر می‌رسد نوسان‌گیران فعلا فرصت مناسبی برای بالا و پایین کردن بازار با تکیه بر اخبار سیاسی پیدا نکرده‌اند و دلار هفته را در محدوده فعلی به پایان خواهد رساند.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ امروز در بازار ارز ثبات نسبی برقرار بود و قیمت دلار با ۱۰۰تومان افزایش نسبت به روز گذشته در بازار آزاد به ۲۵۳۰۰تومان رسید که این نوسان پایین نتیجه افت معاملات خرید و ناتوانی نوسان‌گیران در ایجاد التهاب بازار برپایه اخبار سیاسی بوده است.

از طرفی نرخ درهم نیز در بازار امروز با رشد جزیی به ۷۰۲۰تومان رسید که همین عامل باعث پایین آمدن انتظار معامله‌گران به افزایش قیمت دلار شد، در مقابل کاهشی‌های بازار هم با نگاه به سطح ۷۰۰۰تومانی درهم فعلا امیدی به بازگشت دلار به کانال ۲۴هزار تومان ندارند.

یکی از موضوعاتی که منجر به نوسانات جزیی قیمت دلار شده سرنوشت مبهم FATF است و در همین رابطه امروز رییس‌جمهور با پشتیبانی از این قانون اظهار کرد که اگر FATF بد است چرا همه کشور‌ها در آن هستند و نسبت به آن اجماع دارند و تلاش می‌کنند، رتبه بالاتری در این گروه مالی به دست آورند و ما تماشا می‌کنیم؟

با این حال همچنان آینده پذیرش یا رد FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص نیست ولی امروز محسن رضایی عضو مجمع اعلام کرد که تکلیف نهایی ۲لایحه FATF در جلسات آینده در فروردین ۱۴۰۰ مشخص می‌شود، برداشت من این است که نظر مجمع همچنان نظر قبلی است، با این حال باید منتظر جلسات آینده باشیم.

تحلیلگران برای فردا ۱۴اسفند ماه همچنان بازار ارز باثباتی پیش‌بینی می‌کنند و نگاهی به روند قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی هم حاکی از نوسان نرخ این ارز در محدوده ۲۵۲۵۰ تا ۲۵۳۵۰تومان است.