۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مقصر سقوط بورس کیست؟

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۰۹
کد خبر: 499816
مقصر سقوط بورس کیست؟

با وجود افت حدود یک میلیون واحدی شاخص کل بورس از سقف تاریخی خود، مسئولینی که عامل این افت بودند از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین،  در این بین، برخی نیز تلاش می‌کنند تا مسببان اصلی این معضل ملی بتوانند بدون پاسخگویی به کار خود ادامه دهند.به راستی چه کسانی مقصر و مسبب وضعیت فعلی بازار سرمایه هستند؟

سقوط بورس پس از مردادماه اعتراض بسیاری از سهامداران را برانگیخت. رئیس مجلس نیز در این باره موضع‌گیری کرد. این در حالیست که استیضاح دژپسند از چند چند ماه پیش مطرح شد و اکنون به ۱۰۲ امضا رسیده است. اما قالیباف، رئیس مجلس، خلاف آیین‌نامه مجلس استیضاح را وصول نمی‌کند. نمایندگان مجلس نیز به این اقدام غیرقانونی معترض‌اند

به نظر می‌رسد صحبت‌های این روزهای قالیباف بیشتر یک نمایش سیاسی باشد تا عزم او برای برخورد با متخلفان. اگر این صحبت‌ها اندکی واقعیت داشت چرا قالیباف بیش از دو هفته است که استیضاح را وصول نمی‌کند؟

ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانیم دژپسند از منصوبین مستقیم قالیباف در شهرداری تهران و سرپرست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران بوده است!

اقتصاددانان معتقدند دژپسند با اقدامات نادرست خود در نیمه اول امسال سبب جهش شدید بورس شد. علت اصلی ریزش این روزهای بورس نیز همین رشد سریع و شدید است.با توجه به صحبت‌های دیروز رئیس مجلس، آیا حمایت وی از دژپسند را باید مصداق دخالت قالیباف در سقوط بازار دانست؟

تا این لحظه کنون قالیباف اصل از سمت ریاست سازمان بورس استعفا داده است

باید دید آیا دژپسند استعفا خواهد داد یا  رئیس مجلس از حمایت او دست می‌کشد یا ...؟

ویدیو جدید اقتصادآنلاین را می‌بینید؛