۲ نفر

تصمیم نهایی درباره محل دفن شهید ابراهیم رئیسی / مشهد؛ تهران یا قم؟

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 843279
تصمیم نهایی درباره محل دفن شهید ابراهیم رئیسی / مشهد؛ تهران یا قم؟

محل دفن ابراهیم رئیسی مشخص شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، بالگرد حامل رئیس جمهور در مسیر بازگشت به تبریز، دچار سانحه شد. این بالگرد علاوه بر رئیس جمهور، حامل وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بود. رئیسی و همه همراهان به شهادت رسیدند. شهید آیت‌الله رئیسی شامگاه سه شنبه ۲۵ اردیبهشت به حرم امام رضا (ع) رفته بود. مراسم تشیع ایشان هم اکنون در تهران درحال برگزاری است. اما محل دفن ایشان کجا خواهد بود؟

محل دفن ابراهیم رئیسی

ابراهیم رئیسی در شب ولادت امام رضا (ع) به شهادت رسید. محل تولد او شهر مشهد است و در سال ۱۳۹۴ نیز تولیت آستان قدس رضوی را به عهده داشته است؛ بنابراین تصمیم بر این است که در مشهد به خاک سپرده شود. بالغ بر ۲۷ هزار مزار در حرم امام رضا (ع) وجود دارد که ۹۱۲ عدد از آن‌ها به افراد مشهور اختصاص داده شده است. مزار شیخ بهایی، شیخ پیر پالان دوز، شیخ محمد بن حسن حُرّ عاملی و شیخ حسنعلی اصفهانی نخودکی در این حرم است.

عکس پیکر ابراهیم رئیسی

تصمیم نهایی درباره محل دفن شهید ابراهیم رئیسی؛ مشهد؛ تهران یا قم؟

گفتنی است: پیکر مطهر شهید سید ابراهیم رئیسی و یاران شهیدش صبح فردا سه‌شنبه از ساعت ۹:۳۰ از محل میدان شهدا تا مصلای تبریز بدرقه و تشییع خواهد شد و سپس پیکر مطهر رئیس جمهور به قم منتقل شده و از جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران توسط مردم بدرقه و تشییع می‌شود.

در ساعات پایانی شب سه شنبه پیکرها برای مراسم وداع به مصلی تهران انتقال خواهند یافت و صبح روز چهارشنبه برنامه تشییع حضرت آیت الله رئیسی و همراهان با اقامه نماز توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی در تهران ادامه خواهد یافت.

صبح روز پنجشنبه نیز با توجه به تعلق خاطر شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی به مردم بیرجند و نمایندگی این مردم شریف در مجلس خبرگان رهبری، برنامه تشیع در استان خراسان جنوبی و در شهر بیرجند برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر مطهر ایشان برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا به مشهد مقدس انتقال خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • رضا گمنام IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام بر سید سالار شهیدان ، دریاب