۰ نفر

آینده استخراج بیت کوین چگونه است؟

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۵
کد خبر: 843093
آینده استخراج بیت کوین چگونه است؟

فارم های ماینینگ پس از هاوینگ چهارم بیت کوین شروع به خاموش کردن ماینر های استخراج زیانبار کرده اند. طبق داده‌های Blockchain.com، نرخ هش شبکه بیت‌کوین در 10 مه به پایین‌ترین حد دو ماهه 575 اگزاهاش در ثانیه (EH/s) رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبق پستی که جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات CoinShare در تاریخ 13 می در X منتشر کرد، کاهش نرخ هش را می‌توان به این واقعیت نسبت داد که «ماینرها شروع به خاموش کردن دستگاه های استخراج غیرسودآور کرده‌اند».

این کاهش موقت توسط داراماینر پیش بینی شده بود که انتظار می رود نرخ هش در سال آینده افزایش یابد. بر اساس این گزارش:

"مدل ما پیش‌بینی می‌کند که نرخ هش تا سال 2025 به 700 اگزاهش افزایش یابد، اگرچه پس از نصف شدن، ممکن است تا 10 درصد کاهش یابد زیرا ماینرها ASIC‌های بی‌سود را خاموش می‌کنند."

آینده استخراج بیت کوین چگونه است؟

بر اساس این گزارش، کاهش موقت به دلیل افزایش هزینه های استخراج بیت کوین به دلیل نصف شدن، همراه با افزایش هزینه های برق است:

"استراتژی‌های کاهش‌دهنده کلیدی شامل بهینه‌سازی هزینه‌های انرژی، افزایش بهره‌وری ماینرها و تضمین شرایط خرید سخت‌افزار مطلوب است."

هزینه های زیرساخت و انرژی برای سودآوری استخراج بیت کوین کلیدی باقی می ماند.

با این حال، به گفته نظرخان، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل TeraWulf، تنها عملیات ماینینگ ماینرهای کوچکتر با تجهیزات کم مصرف انرژی پس از نصف شدن سال 2024 در خطر خواهد بود. خان در مصاحبه با کوین تلگراف گفت:

«اگر شرکتی هستید که فقط دارای تعدادی ماینر است و سودآور نیستید، با چالش مواجه خواهید شد. اگر شرکتی هستید که زیرساخت با کیفیتی دارید که می‌تواند برق با تعرفه کم ارائه دهد، این یک دارایی واقعی است، در این صورت، ارزش اساسی آن دارایی [BTC] افزایش یافته است…»

طبق Companiesmarketcap، TeraWulf هشتمین شرکت بزرگ استخراج بیت کوین در جهان است که ارزش آن بیش از 670 میلیون دلار است. علیرغم نصف شدن پاداش بلوک، این شرکت قصد دارد عملیات استخراج خود را در سال جاری گسترش دهد.

اگر هزینه برق بیش از 0.1 دلار در کیلووات ساعت افزایش یابد، میتوان گفت تقریبا ماینینگ سودی برای ماینر ندارد.

آینده استخراج بیت کوین چگونه است؟

برای خرید قانونی دستگاه ماینر و یا سرمایه گذاری قانونی در ماینینگ میتوانید همین امروز با کارشناسان داراماینر تماس بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha