۰ نفر

آمار عجیب مصرف گاز در ایران

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 842994
آمار عجیب مصرف گاز در ایران

به اعتقاد مهندسان کشور یکی از چالش‌های کشور مصرف بالای انرژی است، به گونه‌ای که بر اساس آمارها سرانه مصرف در بخش صنعت ۱.۵ برابر متوسط جهانی و سرانه مصرف در بخش حمل و نقل ۱.۵ برابر متوسط جهانی و سهم ایران در استفاده از انرژی باد یک صدم درصد نسبت به جهان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، امیر ودادی، عضو هیات مدیره یکی از شرکت‌ها در پنل «نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد بیمارستان‌های سبز» در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث، با بیان این‌که از دهه ۱۹۹۰ میلادی روش‌های مختلفی برای توسعه بیمارستان‌های سبز اتخاذ شده است، افزود: ساخت و سازها اثرات مخربی بر روی محیط زیست دارد که دلیل آن استفاده از مصالح و فناوری‌های نا به جا است.

وی با اشاره به مصرف بی رویه انرژی در کشور، اظهار کرد: بر اساس آمارها، سرانه مصرف انرژی در بخش خانگی و تجاری دو برابر متوسط جهانی، سرانه مصرف در بخش صنعت ۱.۵ برابر متوسط جهانی و سرانه مصرف در بخش حمل و نقل ۱.۵ برابر متوسط جهانی است.

ودادی، میزان مصرف انرژی در بخش کشاورزی را ۳.۳ برابر بیشتر از متوسط جهانی، در بخش گاز ۶ برابر متوسط جهانی و نفت خام ۱.۶ برابر متوسط جهانی عنوان کرد.

وی، سهم ایران در استفاده از انرژی باد را یک صدم درصد نسبت به جهان اعلام کرد و یادآور شد: بخش قابل توجهی از مصرف انرژی مربوط به بخش ساختمان‌سازی و صنایع وابسته به آن یعنی آهن، فولاد، شیشه و کاشی و سرامیک است که دو برابر بیشتر از متعارف جهانی را به خود اختصاص داده است.

عضو هیات مدیره این شرکت فناور، ادامه داد: برای ساخت بیمارستان‌های سبز پیشنهاداتی را می‌توان ارائه داد که از جمله آن می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ساخت با کمترین نخاله، بازیافت پسماند، انتخاب مصالح با کمترین میزان خسارت به محیط زیست، مدیریت پسماند و نظارت مداوم بر کارکردهای تجهیزات اشاره کرد.

ودادی با اشاره به سابقه فعالیت این شرکت در حوزه مهندسی سازه‌ها، گفت: شرکت ما با چهار دهه تجربه در طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی، اداری، مسکونی، تجاری، صنعتی و نظامی توانسته است خدمات مؤثری به جامعه مهندسی کشور ارائه کند و نام خود را به عنوان یکی از مجموعه‌های برتر کشور در طراحی و ساخت پروژه‌های عظیم عمرانی ماندگار کند.

وی اضافه کرد: استفاده از فناوری‌های روز دنیا در سازه‌ها مانند دمپرها و جداسازهای لرزه‌ای از جمله رویکردهای این شرکت است. نمونه دستاوردهای ما سازه‌ای در شهر پل ذهاب است که در زلزله آن اکثر سازه‌ ها خراب شدند، ولی سازه ما به دلیل استفاده از جداگرها، آسیبی به آن وارد نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha