۰ نفر

دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضاییه علنی است

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبر: 842127
دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضاییه علنی است

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: رسیدگی به پرونده فرزندان معاون اول به صورت غیرعلنی نیست بلکه به صورت علنی است. افراد می‌توانند آزادانه در دادگاه شرکت کنند و از آن مطلع شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت) ضمن گرامیداشت دهه کرامت، هوشمندسازی دستگاه قضایی و اقدامات نوآورانه آن را مورد اشاره قرار داد و در این باره گفت: در حکم انتصاب حجت‌الاسلام غلامحسین ‌محسنی‌اژه‌ای به‌عنوان ریاست قوه قضاییه توسط رهبر معظم انقلاب، به گسترش فناوری‌های نوین و تضمین دستیابی آسان به خدمات قضایی تأکید شده است.

صدور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار گواهی عدم سوءپیشینه به صورت خودکاربری

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از سند تحول و تعالی قوه قضاییه به هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین اختصاص دارد از صدور بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار گواهی عدم سوءپیشینه به صورت خودکاربری خبر داد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین با گرامی‌داشت ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی، گفت: روز گذشته، روز پاسداشت زبان فارسی و حکیم بزرگ ابوالقاسم فردوسی بود که توانست زبان فارسی را به عنوان یکی از زبان‌های بزرگ و مطرح به جهانیان معرفی کند. در همین رابطه یادی می‌کنیم از بیانات رهبری درباره حکیم ابوالقاسم فردوسی، ایشان فرمودند: "روح توحید، توکل، اعتماد به خدا در سرتاسر شاهنامه جاری است و این را می‌توان استخراج کرد، فهمید و دید."

توضیحاتی درباره دادگاه گروهک تروریستی منافقین

جهانگیر در ادامه درباره دادگاه رسیدگی به اتهامات و جنایات گروهک تروریستی منافقین گفت: اعضای این گروهک علیه فرزندان این مرزوبوم ترورها، جنایات و خیانت‌ها کردند که در ادامه خیانت‌های پنهان خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی رقم خوردند. تا کنون دوازده جلسه رسیدگی به پرونده اعضای این فرقه خطرناک برگزار شده و در کیفرخواست این پرونده به ابعاد مختلف از نظر تاریخی، امنیتی و جریان انحرافی آنها پرداخته شده است و می‌تواند برای بسیاری از کسانی که می‌خواهند از تاریخ عبرت بگیرند، جالب توجه باشد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه منافقین یک روز مبارزه با امپریالیسم را فریاد می‌زدند اکنون خود به نوکران استکبار جهانی تبدیل شده‌اند، ادامه داد: البته برگزاری این دادگاه از مطالبات برزمین مانده چند دهه اخیر است؛ هرچند باید از دهه ۶۰ به این مهم پرداخته می‌شد زیرا این جریان انحرافی با سوءاستفاده از احساسات پاک جوانان و نوجوانان توانست جنایات بی‌شماری در داخل و حتی خارج از کشور مرتکب شود و باید تلاش کنیم تا با افشای این جنایات و خیانت‌ها اجازه ندهیم جوانان ما در دام عنکبوتی این گروهک‌ها گرفتار شوند.

روزانه ۳۰۰۰۰ وکیل و کارشناس رسمی درخواست‌های خود را در سامانه‌های عدلیه ثبت می‌کنند

وی در ادامه گفت: امروز وکلا و کارشناسان می‌توانند بدون مراجعه به محاکم و دفاتر قضایی درخواست‌های خود را ثبت کنند. روزانه ۳۰ هزار نفر از کارشناسان و وکلا وارد سامانه‌های عدلیه می‌شوند و بیش از ۲۴۰ هزار درخواست‌های خود را پیگیری می‌کنند. این امر اطاله دادرسی را کاهش می‌دهد. امروز از سراسر دنیا و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز امکان دسترسی به سیستم عدلیه وجود دارد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به ابلاغ‌های الکترونیک و برخط گفت: امروز ۹۵ درصد ابلاغ‌های به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: دانستن حق مردم است؛ نباید افراد تحت پرونده‌سازی واهی قرار بگیرند.

دادگاه فرزندان مصدق غیرعلنی است؟

جهانگیر سپس درباره برگزاری غیرعلنی دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه گفت: بی‌شک مسأله مبارزه با فساد در هر بُعدی حتی اگر به فرزندان مسئولان کشور برگردد، جزو افتخارات قوه قضاییه است که پیشتاز است و نشان می‌دهد در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارد و بدون ملاحظه کاری اقدام و اعلام می‌کند.

وی افزود: رسیدگی این پرونده به‌صورت غیرعلنی نیست بلکه علنی است و افراد می‌توانند آزادانه در دادگاه شرکت کنند و از آن مطلع شوند. از طرفی در خصوص انتشار محتویاتی که در دادگاه هست با محدودیت و ممنوعیت قانونی روبرو هستیم زیرا پرونده در حال رسیدگی است و اطلاع‌رسانی با شرایطی است و دادگاه اگر مصلحت بداند مطالب آن را منتشر می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بعد از برگزاری جلسات، دادگاه اطلاع‌رسانی لازم را انجام خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha