۰ نفر

منظور از مالیات نقل و انتقال چیست؟

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۲۹
کد خبر: 713856
منظور از مالیات نقل و انتقال چیست؟

دولت ایالتی یا محلی مالیات انتقال را در ازای تکمیل فروش ملک از مالک فعلی به مالک دیگر آن، اخذ می‌کند.

​مالیات انتقال ممکن است توسط ایالت، شهرستان یا شهرداری اعمال شود. این عوارض معمولاً از مالیات بر درآمد فدرال یا ایالتی کسر نمی شوند، اگرچه ممکن است هنگام محاسبه سود حاصل از فروش اوراق بهادار و دارایی سرمایه گذاری، به مبنای هزینه اضافه شوند. مالیات نقل و انتقال در برخی ایالت ها مالیات غیر مستقیم در نظر گرفته می شود.

نکات کلیدی

این مالیات معمولاً بر اساس ارزش ملک تعیین می‌شود.

مالیات بر ارث یا ماترک فدرال یا ایالتی ممکن است نوعی مالیات نقل و انتقال در نظر گرفته شود.

آشنایی با مالیات نقل و انتقال

سازمان‌های ایالتی، شهرستانی یا شهرداری ممکن است مالیات نقل و انتقال املاک را در ازای امتیاز انتقال مالکیت اموال غیرمنقول در حوزه قضایی آن‌ها اعمال کنند. دولت عملاً از انتقال سند قانونی، گواهی یا سند مالکیت از فروشنده به خریدار مالیات می گیرد. میزان مالیات بر اساس ارزش ملک و طبقه بندی املاک تعیین می‌شود.

فروشنده مسئول پرداخت مالیات نقل و انتقال املاک است، اگرچه توافق دو طرف برای پرداخت مالیات توسط خریدار غیر معمول نیست. برخی از ایالت ها خریدار را ملزم می‌سازند که در صورت عدم پرداخت مالیات از سوی فروشنده یا معافیت آن از پرداخت مالیات، مالیات انتقال ملک را بپردازند.

برخی از ایالت ها مالیات نقل و انتقال بر املاک و مستغلات اعمال نمی کنند. این ایالت‌ها عبارتند از آلاسکا، آریزونا، آیداهو، ایندیانا، لوئیزیانا، می سی سی پی، میسوری، مونتانا، نیومکزیکو، داکوتای شمالی، اورگان، تگزاس، یوتا و وایومینگ.

مالیات انتقال بر ارث

مالیات نقل و انتقال هم‌چنین ممکن است برای انتقال مالکیت ملک از طریق ارث نیز اعمال شود. این مالیات گاهی اوقات و به ویژه توسط مخالفان مالیات بر ارث مالیات مرگ نیز نامیده می شود.

مالیات مرگ ممکن است به هر گونه مالیات هدیه، مالیات بر ماترک یا مالیات به ارث گذاشتن دارایی‌ها برای نوه و نتیجه که بر ارزش دارایی به ارث رسیده پس از مرگ مالک اعمال می شود، اشاره داشته باشد.

مهم

معافیت مالیاتی برای ارث بردن ارثیه‌ای که کمتر از چند میلیون دلار، اکثر آمریکایی‌ها را از پرداخت مالیات بر ماترک محافظت می‌کند.

در سال‌های اخیر، همه آمریکایی‌ها به جز ثروتمندترین آن‌ها با تعیین معافیت‌های مالیاتی برای دارایی‌های کمتر از چند میلیون دلار ارزش داشته باشند در سطح فدرال، از پرداخت این مالیات‌ها محافظت شده‌اند.

مالیات بر املاک فدرال برای ارزش ناخالص ماترک متوفی اعمال می شود که به طور کلی شامل تمام دارایی های مالی و واقعی شخص می شود. برای مالیات دهندگانی که در سال 2021 ارثیه‌ای به ارث می برند، مبلغ معافیت مالیاتی 11.7 میلیون دلار (12.06 میلیون دلار برای سال 2022) است.

همچنین مالیات بر هدیه نیز وجود دارد که برای انتقال پول یا دارایی در طی حیات فرد اعمال می شود. مالیات هدیه فدرال بین 18 تا 40 درصد است و در سال 2021 برای مبالغ بالای 15000 دلار (16000 دلار برای سال 2020) از هدیه دهنده و نه گیرنده، اخذ می شود.

مالیات انتقال ارثیه به نوه و نتیجه

مالیات انتقال ارثیه به نوه و نتیجه (GST) مالیات اضافی دیگری است که برای انتقال مالکیت ملکی به دو یا سه نسل بعد اخذ می‌شود. مالیات انتقال ارثیه به نوه و نتیجه برای جلوگیری از اجتناب خانواده ها از پرداخت مالیات ارثیه یک یا چند نسل از طریق به ارث گذاشتن هدایا یا ماترک خود به طور مستقیم برای نوه‌ها و نتیجه‌ها وضع شده است.

همان معافیت‌های مالیاتی که در مورد ارثیه صادق هستند در مورد مالیات بر ارثیه نوه و نتیجه‌ها نیز اعمال می شود: ارزش ارثیه انتقالی باید بیش از 11.7 میلیون دلار در سال 2021 (12.06 میلیون دلار در سال 2022) باشد تا مشمول پرداخت مالیات شناخته شود.

مالیات نقل و انتقالات ایالتی

در پانزده ایالت و ناحیه کلمبیا مالیات بر ماترک یا مالیات بر ارث اخذ می‌شوند و در یک ایالت هر دو مالیات دریافت می‌شود. مالیات بر ماترک از دارایی های متوفی اخذ می شود، در حالی که مالیات بر ارث توسط گیرنده ارثیه بایستی پرداخت شود.