۰ نفر

درآمد پس از کسر مالیات چیست و محاسبه آن برای مشاغل چگونه است؟

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبر: 712137
درآمد پس از کسر مالیات چیست و محاسبه آن برای مشاغل چگونه است؟

درآمد پس از کسر مالیات، درآمد ناخالص منهای کسر مالیات فدرال، ایالتی و تکلیفی است.

درآمد پس از کسر مالیات، درآمد قابل تصرفی است که مصرف کننده یا شرکت می‌تواند آن را خرج کند.

محاسبه درآمد پس از کسر مالیات مشاغل نسبتاً مشابه درآمد پس از کسر مالیات افراد است، اما شرکت ها به جای تعیین درآمد ناخالص، با تعریف درآمد کل شروع می کنند.

آشنایی با درآمد پس از کسر مالیات

اکثر سازمان‌های تهیه کننده اظهارنامه مالیاتی فردی برای محاسبه درآمد مشمول مالیات، بدهی مالیات بر درآمد و درآمد پس از مالیات از نسخه‌ای از فرم 1040 IRS استفاده می‌کنند. برای محاسبه درآمد پس از مالیات، کسورات مالیاتی از درآمد ناخالص کم می‌شوند. اختلاف این دو مقدار درآمد مشمول مالیات را نشان می‌دهد که مالیات بر درآمد به آن تعلق می گیرد. درآمد پس از کسر مالیات برابر اختلاف بین درآمد ناخالص و مالیات بر درآمد تعلق گرفته به آن است.

مثال زیر را در نظر بگیرید: Abi Sample در حدود  30,000 دلار درآمد دارد و 10,000 دلار کسر مالیات مطالبه می کند که در نتیجه درآمد مشمول مالیات آن 20,000 دلار می‌شود. نرخ مالیات بر درآمد فدرال وی 15 درصد است که مالیات بر درآمدی به مبلغ 3000 دلار را به دست می‌دهد. درآمد پس از کسر مالیات وی 27000 دلار یا تفاوت بین درآمد ناخالص و مالیات بر درآمد (3000 – 30000 دلار = 27000 دلار) می‌شود.

افراد هنگام محاسبه درآمد پس از مالیات همچنین می توانند مالیات های ایالتی و محلی را نیز محاسبه کنند. در هنگام انجام این کار، مالیات بر فروش و مالیات بر دارایی نیز از درآمد ناخالص کسر می شوند. در ادامه مثال بالا، فرض کنید Abi Sample  در حدود 1000 دلار مالیات بر درآمد ایالتی و 500 دلار مالیات بر درآمد شهرداری می پردازد که در نتیجه درآمد پس از کسر مالیات وی 25500 دلار (1500 دلار – 27000 دلار = 25500 دلار) خواهد شد.

مهم

هنگام تجزیه و تحلیل یا پیش‌بینی جریان‌های نقدی شخصی یا شرکتی، استفاده از پیش‌بینی خالص نقدی پس از کسر مالیات ضروری است. این برآورد معیار مناسب تری نسبت به درآمد قبل از کسر مالیات یا درآمد ناخالص است، زیرا جریان های نقدی پس از مالیات همان چیزی است که واحد تجاری برای مصرف در اختیار دارد.

محاسبه درآمد پس از مالیات برای مشاغل

محاسبه درآمد پس از مالیات مشاغل نسبتاً مشابه افراد است. با این حال، در این روش به جای تعیین درآمد ناخالص بنگاه ها با تعریف کل درآمد کار خود را شروع می کنند. هزینه های تجاری، همانطور که در صورت سود و زیان ثبت شده‌اند از کل درآمدهایی که درآمد شرکت را تشکیل می‌دهند کسر می شوند. در نهایت، برای رسیدن به درآمد مشمول مالیات سایر کسورات مالیاتی مربوطه نیز از آن کسر می شوند.

اختلاف بین کل درآمدها و هزینه های تجاری و کسورات، درآمد مشمول مالیات است که مالیات به آن تعلق می‌گیرد. اختلاف بین درآمد کسب و کار و مالیات بر درآمد تعلق گرفته درآمد پس از کسر مالیات است.

حق بیمه بازنشستگی پس از کسر مالیات و پیش از کسر مالیات

اصطلاحات درآمد پس از کسر مالیات و قبل از کسر مالیات اغلب به حق بیمه یا سایر مزایای بازنشستگی اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر شخصی به حساب بازنشستگی خود حق بیمه پیش از کسر مالیات پرداخت کند، این مبالغ پرداخت شده از دستمزد ناخالص او کسر می شود.

حق بیمه مدیکر و حق بیمه تامین اجتماعی بر اساس مابه التفاوت کسر این کسورات از مبلغ ناخالص حقوق محاسبه می شوند. با این حال، اگر کارمندی حق بیمه‌ی پس از کسر مالیات به حساب بازنشستگی خود واریز کند، کارفرما ابتدا مالیات را بر دستمزد ناخالص کارمند اعمال می کند و سپس حق بیمه بازنشستگی را از آن مبلغ کم می کند.