۰ نفر

ویتامین D را صبح بخوریم را شب؟

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 842373
ویتامین D را صبح بخوریم را شب؟

مکمل‌های ویتامین D باید با غذا مصرف شوند تا جذب آنها به حداکثر برسد. ممکن است ترجیح دهید آنها را در ساعات خاصی از روز مصرف کنید. این مطلب به شما می‌گوید که بهترین زمان مصرف این مکمل چه زمانی از روز است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، ویتامین D یک ویتامین فوق‌العاده مهم است، اما در مواد غذایی بسیار کمی یافت می‌شود و به سختی از طریق رژیم غذایی به دست می‌آید. از آنجایی که درصد زیادی از جمعیت جهان در معرض خطر کمبود هستند، ویتامین D یکی از رایج ترین مکمل‌های غذایی است. با این حال، عوامل زیادی می‌توانند بر اثربخشی آن تأثیر بگذارند، از جمله زمان و نحوه مصرف دوز روزانه.

در حالی که ویتامین D را می‎‌توان در هر زمانی از روز مصرف کرد، مصرف مکمل در یک زمان مشخص می‌تواند به شما در ایجاد یک عادت مداوم در مصرف ویتامین کمک کند. مثلاً برای برخی افرادی که عادت به مصرف این ویتامین در صبح دارند، صرف وعده صبحانه، یادآور مصرف این مکمل خوراکی است.

مصرف ویتامین D در صبح یا شب، به چند عامل بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در نظر داشت این است که ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که وقتی در کنار منبع چربی رژیم غذایی مصرف شود، بهتر جذب می‌شود. صرف نظر از زمانی که مکمل را مصرف می‌کنید، آن را در کنار یک وعده غذایی که حاوی مقداری چربی است مصرف کنید تا بدن بیشترین بهره را از ویتامین D ببرد. برخی از مواد غذایی غنی از چربی عبارتند از: کره بادام زمینی، لبنیات پرچرب یا شیر غیر لبنی و زیتون.

در همین راستا، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ روی ۵۰ فرد مسن، نشان داد که سطح ویتامین D خون در ۱۲ ساعت، زمانی که شرکت‌کنندگان مکمل ویتامین D را همراه با یک وعده غذایی پرچرب مصرف کردند، در مقایسه با زمانی که آن را با شکم خالی مصرف کردند، ۳۲ درصد افزایش یافت.

مصرف ویتامین D در صبح

اگر می‌خواهید مکمل ویتامین D خود را صبح‌ها مصرف کنید، آن را در کنار صبحانه یا بعد از اتمام وعده غذایی بخورید. این روش خوبی برای افرادی است که همیشه به برنامه صبحگاهی پایبند هستند و در غیر این صورت ممکن است بعداً مصرف مکمل‌های خود را فراموش کنند.

مصرف ویتامین D در شب

مصرف ویتامین D در شب نیز گزینه دیگری است. فقط به یاد داشته باشید که آن را با شام، میان‌وعده عصر یا مدت کوتاهی پس از صرف غذا مصرف کنید. این روش برای افرادی که عادت به صبحانه خوردن ندارند، مناسب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha