۰ نفر

در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری INOTEX به امضا رسید؛

تفاهم‌نامه همکاری صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه و صندوق توسعه فناوری‌های نوین

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۱
کد خبر: 841908
تفاهم‌نامه همکاری صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه و صندوق توسعه فناوری‌های نوین

در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری INOTEX که روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گشایش یافت، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه (MSTID FUND) در غرفه ۲۰۳ سالن شماره ۲ این نمایشگاه ضمن به نمایش گذاشتن آخرین اقدامات و دستاوردهای خود در این عرصه، تفاهم‌نامه همکاری با صندوق توسعه فناوری‌های نوین امضا کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روز چهارشنبه، نوزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، آیین تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه و صندوق توسعه فناوری‌های نوین در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ و با حضور محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، یحیی پالیزدار، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه و سید روح‌الله میرامینی، مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین برگزار شد.

این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای سطح همکاری و هم‌افزایی، بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری میان صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه و صندوق توسعه فناوری‌های نوین در حوزه فناوری و ارائه خدمات مشترک به زیست دانش‌بنیان و فناوری کشور به مدت دو سال به امضای مدیران عامل دو صندوق رسید.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی:

اتفاقات مبارک در کشور با ورود فولاد مبارکه به حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر

در همین زمینه محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه اینوتکس گفت: از رویکردهای جدیدی که در زمینه توسعه فناوری در کشور دنبال می‌کنیم ورود شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان است. در این حوزه با ورود شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه شاهد اتفاقات بسیار مبارکی در کشور هستیم. سرمایه‌گذاری خطرپذیر هزار میلیاردی فولاد مبارکه جای تشکر ویژه دارد و با شناختی که از این شرکت داریم، طی دو سال آینده شاهد یک جهش در سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور خواهیم بود.

مدیر توسعه کسب‌وکار صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه:

بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری تا عقد قرارداد در بازه زمانی سه تا چهار ماه

وحدت زاهدی، مدیر توسعه کسب‌وکار صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه نیز در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ گفت: سه منظر در سرمایه‌گذاری برای ما اهمیت دارد. این سه منظر تیم‌ها، موضوع و مبلغ سرمایه‌گذاری است. پروپوزال‌ها در واحد توسعه کسب‌وکار از این سه منظر بررسی می‌شود و در صورت موفقیت در این مرحله، در ادامه، طرح از نظر اقتصادی و فنی بررسی می‌شود و در نهایت در کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. کل این بازه از روز ثبت‌نام تا عقد قرارداد سه تا چهار ماه طول می‌کشد.

مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین:

پیشتازی فولاد مبارکه در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی در کشور

سید روح‌الله میرامینی، مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ نیز گفت: نهادهای نوظهوری به نام CVC (صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی) به جریان تأمین مالی فناوری پیوستند. یکی از مجموعه‌های پیشتاز در حوزه CVC فولاد مبارکه است و ما به‌عنوان صندوق نوین در حوزه پژوهش و فناوری می‌توانیم خدمات مشترکی ارائه کنیم و به‌نوعی مکمل هم باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha