۰ نفر

خبر مهم رئیس سازمان سنجش برای کنکوری‌ها

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱
کد خبر: 841535
خبر مهم رئیس سازمان سنجش برای کنکوری‌ها

عبدالرسول پورعباس در اولین نشست خبری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: سازمان ملی سنجش از امروز هیات امنایی اداره می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ظرف ۶ ماه آینده به‌طور کامل مستقر می‌شود.

وی افزود: هیات امنای سازمان ملی سنجش در ۶ ماه آینده به طور کامل مستقر می شوند.

پورعباس یادآور شد: شورای ارزشیابی و دو شورای سنجش آزمون سراسری و سنجش تحصیلات تکمیلی در سازمان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: بودجه سازمان از محل بودجه عمومی و اختصاصی و همچنین کمک های مردمی و نهادها تامین خواهد شد.

احسان جمالی در نشست خبری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ تا ۱۵ خرداد اعلام می‌شود.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اشاره به کنکور ۱۴۰۴ گفت: ما نه می گوییم کنکور تشریحی می شود و نه نمی شود، ترکیبی می شود. با دستگاههای جدید از پاسخ کوتاه تا تشریحی خواهیم داشت برای همین کنکور ترکیبی می شود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اظهار داشت: از یکسال پیش که مصوبه رییس جمهور در زمینه تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام شد کارهای کارشناسی در این زمینه انجام شد و پس از طی جلسات متعدد، اساسنامه تهیه و تدوین شد و در نهایت در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

پورعباس افزود: ما در ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب بسر می بریم و در این سال ها گسترش کمی زیادی در آموزش عالی داشته ایم اما نیاز به گام های کیفی بیشتری در این زمینه داریم. علاوه بر تضمین کمی، تضمین کیفی و رتبه بندی دانشگاه ها را باید پیش ببریم. در این زمینه تعاملات ملی و بین المللی و قابل رقابت با دانشگاه های خارجی مطرح است. از سوی دیگر طرح های هدایت تحصیلی و هدایت شغلی هم نیاز است که در حوزه های کیفیت آموزش عالی صورت گیرد.

وی گفت: سنجش کیفیت آموزش کشور نیازمند این بود که سازمانی ملی و فراتر از یک وزارتخانه این کار را انجام دهد. این کار به معنای جدایی از وزارت خانه ها نیست بلکه با تعامل بیشتر با وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار در حوزه های متعدد حرفه ای و صلاحیتی و آموزشی ارزشیابی و تضمین کیفیت صورت می گیرد.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تاکید کرد: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور دو بال دارد که یکی از آنها ارزیابی داوطلبان و دیگری مسؤولیت ارزشیابی و کیفیت آموزش کشور است. در زمینه ارزیابی داوطلبان مسؤولیت کامل طراحی و مدیریت تمامی آزمون های کشور با سازمان ملی خواهد بود. این به معنی کنار گذاشته شدن وزارتخانه های مرتبط نیست.

وی اظهار داشت: در بخش ارزشیابی، تمامی ارزیابی های درونی سازمان ها و وزارتخانه ها راستی آزمایی می شوند تا برای جامعه و جامعه علمی بین المللی اطمینان بخشی صورت گیرد. تجربه وسیعی در اختیار سازمان سنجش قرار دارد که با همراهی دانشگاه ها با بیش از ۱۰۰ سال سابقه آکادمیک در سازمان ملی سنجش بتوانیم در حوزه جهانی فعالیت روشن تر و قابل قبولی ارائه کنیم.

پورعباس افزود: به این ترتیب مدارک تحصیلی افراد از بدو ورود به دانشگاه تا زمان ارائه خدمت رصد می شود و به صورت سازماندهی شده در سازمان ملی قابل انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha